<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="0.91" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
<title>Racjonalista.pl - komentarze do strony O pożytkach państwa wyznaniowego</title>
<copyright>Copyright (c) 2001-2018 Racjonalista.pl
Zabrania się umieszczania linku do tego materiału i innego wykorzystywania jego treści w celach promocyjnych, reklamowych lub dla poparcia jakiejkolwiek idei, organizacji czy partii politycznej bez uprzedniej zgody redakcji. Zabrania się też umieszczania linku do tego materiału i innego wykorzystywania jego treści na stronach internetowych i innych publikacjach prezentujących treści pornograficzne, ideologie totalitarne, nienawiść rasową, światopoglądową, itp.</copyright>
<link>http://www.racjonalista.pl/index.php/s,35/d,5535</link>
<description>Komentarze do strony O pożytkach państwa wyznaniowego</description>
<pubDate>Sat, 07 Mar 2026 17:29:24 GMT</pubDate>
<managingEditor>info@racjonalista.pl (Mariusz Agnosiewicz)</managingEditor>
<webMaster>webmaster@racjonalista.pl (Michał Przech)</webMaster>
<language>pl-PL</language>
<item><title>katolicki ateista i inne oksymorony</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21599</link>
<dc:creator>shroeder</dc:creator><description>Jest Pan &quot;katolickim ateistą, niewierzącym praktykującym, niewierzącym rzymskim katolikiem.&quot; Pan wybaczy, ale Pańskie określenie..</description>
<pubDate>Mon, 10 Sep 2007 08:11:00 GMT</pubDate></item>
<item><title>karabin?</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21568</link>
<dc:creator>kobieta</dc:creator><description>Wszystkie wartosci wymienione w ostatnim zdaniu sa nieadekwatne w dobie wspolpracy narodow. Swiat zmierza w innym kierunku,..</description>
<pubDate>Sun, 09 Sep 2007 06:57:01 GMT</pubDate></item>
<item><title>obiektywizm jest cnotą racjonalności</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21565</link>
<dc:creator>Andrzej</dc:creator><description>Mając na uwadze to, że nie jesteśmy w stanie odciąć się od własnej podmiotowości to i racja, nikt nie jest obiektywny i nikt..</description>
<pubDate>Sat, 08 Sep 2007 23:58:11 GMT</pubDate></item>
<item><title>Obiektywizm, odwaga, własne zdanie</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21561</link>
<dc:creator>mohawk</dc:creator><description>&gt;Dr Nysler jest po prostu obiektywny,

Nie udawajmy - nikt nie jest obiektywny.

&gt;jeśli ma podstawy twierdzić iż religii..</description>
<pubDate>Sat, 08 Sep 2007 21:29:46 GMT</pubDate></item>
<item><title>do P. Andrzeja</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21558</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Panie Andrzeju gratuluje zdrowego rozsądku i wyczucia, płynacego z jednej strony z kultury osobistej, a z drugiej strony..</description>
<pubDate>Sat, 08 Sep 2007 20:08:53 GMT</pubDate></item>
<item><title>religia versus katecheza</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21554</link>
<dc:creator>Andrzej</dc:creator><description>Dr Nysler jest po prostu obiektywny, jeśli ma podstawy twierdzić iż religii uczą osoby wykwalifikowane, to bardzo dobrze..</description>
<pubDate>Sat, 08 Sep 2007 17:26:30 GMT</pubDate></item>
<item><title>Andrzejowi</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21531</link>
<dc:creator>mohawk</dc:creator><description>Krytyka Andrzeja jest według mnie zupełnie chybiona, ale mniejsza o to. Mówiąc trochę przewrotnie, Łukasz Nysler jest w obozie..</description>
<pubDate>Fri, 07 Sep 2007 23:53:11 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do racjonalistów</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21519</link>
<dc:creator>Andrzej</dc:creator><description>Szanowni Państwo

   Na wstępie tego komentarzu pragnę podkreślic iż mój akt krytyki nie ma złośliwego charakteru, a ja sam..</description>
<pubDate>Fri, 07 Sep 2007 13:42:59 GMT</pubDate></item>
<item><title>Drobny pożytek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21476</link>
<dc:creator>mohawk</dc:creator><description>Muszę powiedzieć, że bardzo zaskoczył mnie tak obfity wysyp (również w komentarzach do poprzedniego artykułu) nużąco przewidywalnyc..</description>
<pubDate>Wed, 05 Sep 2007 20:43:04 GMT</pubDate></item>
<item><title>do Logika</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21460</link>
<dc:creator>poldek</dc:creator><description>Poprzedniego posta mi urwało, dlatego wklejam resztę.

dowiedzieć się coś o fundamentach twojej ideologii, pewnie też będzie..</description>
<pubDate>Wed, 05 Sep 2007 12:18:44 GMT</pubDate></item>
<item><title>@Logik</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21456</link>
<dc:creator>Appenzeller</dc:creator><description>Szanowny Logiku.
Zanim przekażesz na swoją wiedzę o naszych fundamentach, proszę o usunięcie z pseudonimu wykrzykników i..</description>
<pubDate>Wed, 05 Sep 2007 11:35:25 GMT</pubDate></item>
<item><title>do Logika</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21446</link>
<dc:creator>poldek</dc:creator><description>Uwierz mi Logiku, że lepiej by było, gdybyś wcześniej wypowiedział się na temat fundamentów naszej ideologii, a dopiero potem..</description>
<pubDate>Wed, 05 Sep 2007 08:51:35 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do dimitra</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21436</link>
<dc:creator>Logik!!!</dc:creator><description>Dimitr !!!

1. ja nie żartuję, choć z pozoru tak to może wyglądać. Zanim zdecydowałem się przemówić, to przez kilka lat tutaj..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 22:42:47 GMT</pubDate></item>
<item><title>Logik = jajcarz!</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21432</link>
<dc:creator>Dimitris Dymitriadis</dc:creator><description>Oj, oj, oj...Daliśmy się wpuścić w maliny z tym logikiem. To jajcarska prowokacja! Sugestia usunięcia jego postów nie wydaje..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 21:46:52 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do Andrzeja K.</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21428</link>
<dc:creator>Logik !!!</dc:creator><description>Andrzejku - tobie się wydaje, że możecie bezkarnie szydzić z ludzi wierzących, nazywać ich ciemnogrodem, upokarzać &quot;na arenie..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 20:22:31 GMT</pubDate></item>
<item><title>logik???</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21406</link>
<dc:creator>Andrzej Koraszewski</dc:creator><description>Rozumiem, że logik to ksywka samego ojca Rydzyka, który ma zawsze dostęp do ministra Ziobro i może każdego załatwić z pomoca..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 14:24:25 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do Marcina</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21405</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Marcinku,  Twoja odpowiedź niestety nie błysnęła, takich świętych jak Franciszek, o któtym ochlebnie sę wypowiedziałeś nie..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 14:17:50 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do dymitrisa dimitrosa</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21394</link>
<dc:creator>Logik !!!</dc:creator><description>Dimitr !!!
Wypowiem się w tej sprawie w stosownym czasie ...
To JA będę wybierał CZAS i MIEJSCE - JASNE !!!???

A teraz powiem..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 11:42:02 GMT</pubDate></item>
<item><title>the end</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21386</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Och Doktorku, gdyby chrześcijanstwo składało się z samych Franzów to nie byłoby problemu. A w rzeczywsitosci był to przypadek..</description>
<pubDate>Tue, 04 Sep 2007 08:27:01 GMT</pubDate></item>
<item><title>&quot;Logik&quot; sprawny inaczej....</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21370</link>
<dc:creator>Dimitris Dymitriadis</dc:creator><description>Do łez rozbawił mnie wpis &quot;Ligika&quot;! Dowalił nam przenikliwością umysłu i rozszyfrował nas ateistów! &quot;Oni tu gadu, gadu o..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 18:53:14 GMT</pubDate></item>
<item><title>Patrycja</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21367</link>
<dc:creator>Patrycja</dc:creator><description>No no, Łukaszu, podziwiam odwagę przy puszczaniu takiego &quot;mocnego&quot; tekstu na wody Racjonalisty. Wiesz, na co się pisałeś,..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 17:58:12 GMT</pubDate></item>
<item><title>do Marcina</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21364</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Drogi Marcinie zbyt upraszczasz sprawę.  św. Franciszek, który wołał o przemiane Kościoła i który sprzeciwial się zbrojnemu..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 16:51:08 GMT</pubDate></item>
<item><title>Dear Doctor!</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21361</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Drogi Doktorku! To, ze każdą ideę da się sprostytuowac, to prawda znana od dawna. Po pierwsze jednak nie każdą w równym stopniu...</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 15:16:43 GMT</pubDate></item>
<item><title>do Marcina</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21353</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Drogi Marcinie, jak sam widzisz pojęcia tolerancji i pluralizmu w praktyce najlepiej się mają właśnie w kregu cywilizacji..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 13:42:38 GMT</pubDate></item>
<item><title>Do Doktora</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21349</link>
<dc:creator>Logik !!!</dc:creator><description>Dok !!!
Wydaje mi się, że poruszyłeś istotę problemu:
na stronie Racjonalisty walczy się z Bogiem.

To jest dla nich jedyny..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 12:41:44 GMT</pubDate></item>
<item><title>zu Herr Doktor</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21348</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Szanowny doktorku (przepraszam nie moglem sie oprzec), prosze nie byc pretensjonalnym i udawac jedynego obiektywnego, stojacego..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 12:33:17 GMT</pubDate></item>
<item><title>do Marcina</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21345</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Marcinie mnie nie chodzi o wprowadzanie panstwa wyznaniowego. Nie chciałbym czegoś takiego. Nie zgadzam się jedynie z ordynarnym..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 11:42:05 GMT</pubDate></item>
<item><title>Umów należy dotrzymywać</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21339</link>
<dc:creator>Łukasz Nysler</dc:creator><description>Ale też umowy można renegocjować i w ten sposób - za zgodą obu umawiających się stron -  je zmieniać. Decyzja o wliczaniu..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 10:09:47 GMT</pubDate></item>
<item><title>Don Kichote i Sancho Pansa</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21334</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Oho rosna w sile szeregii błędnych rycerzy... Proponuje obu panom wycieczke krajoznawcza do doskonałego modelu panstwa wyznaniowego..</description>
<pubDate>Mon, 03 Sep 2007 06:45:56 GMT</pubDate></item>
<item><title>witam</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21328</link>
<dc:creator>doktor</dc:creator><description>Panie doktorze popieram pana sposób myslenia związany z nauczaniem religii w szkole. Naprodukowałem się przy okazji poprzedniej..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 22:17:34 GMT</pubDate></item>
<item><title>Status epistemologiczny katechezy</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21325</link>
<dc:creator>Łukasz Nysler</dc:creator><description>Powinienem wyrażać się precyzyjniej: twierdzę, że status epistemologiczny lekcji religii nie różni się zasadniczo od statusu..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 21:23:23 GMT</pubDate></item>
<item><title>Poziom teologii</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21323</link>
<dc:creator>Łukasz Nysler</dc:creator><description>Jeśli chodzi o poziom studiów teologicznych (a i samej teologii) w Polsce, to oczywiście nie mam odpowiednich kompetencji,..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 20:54:45 GMT</pubDate></item>
<item><title>Odrobiłem zadanie</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21321</link>
<dc:creator>Łukasz Nysler</dc:creator><description>Wg opracowanego przez System Informacji Oświatowej wykazu szkół i placówek oświatowych (zob. http://sio.men.gov.pl/wykaz_szkol/wyka..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 20:27:02 GMT</pubDate></item>
<item><title>Broń, mnie, Panie Boże, od takich ateistów</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21316</link>
<dc:creator>Nina Sankari</dc:creator><description>Przyznaję, że byłam przeciwna publikacji wyjściowego tekstu, uważając, że naturalnym miejscem dla niego jest któreś z licznych..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 17:12:56 GMT</pubDate></item>
<item><title>Fides et ratio</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21315</link>
<dc:creator>Bena</dc:creator><description>Jesli jest tak jak mowi Ojciec sw.Jan PawelII ze wiara i rozum sa jak  dwa skrzycla..{odsylam do zrodla} to moznaby powiedziec..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 16:03:25 GMT</pubDate></item>
<item><title>inny głos z Wrocławia</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21307</link>
<dc:creator>ellubis</dc:creator><description>dodajmyż może, tak dla równowagi, inny głos z Wrocławia:

...głównym problemem jest zaściankowość polskiego społeczeństwa..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 12:59:46 GMT</pubDate></item>
<item><title>Odpowiedź cz.3</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21301</link>
<dc:creator>Halina Postek</dc:creator><description>3) W dyskusji na temat różnicy między epistemologicznym statusem różnych nauk z jednej strony a religii z drugiej, z p. Nyslerem..</description>
<pubDate>Sun, 02 Sep 2007 00:37:27 GMT</pubDate></item>
<item><title>I gdzie te korzyści?????</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21298</link>
<dc:creator>Paweł</dc:creator><description>pan &quot;katolicki ateista-konserwatysta&quot;
  Rozumiem popiera pan katolicki styl życia, bo wg pana, ten styl życia i moralność..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 23:24:12 GMT</pubDate></item>
<item><title>Odpowiedź cz.2</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21297</link>
<dc:creator>Halina Postek</dc:creator><description>2) Co do istnienia programów i kryteriów oceniania uczniów: programy i kryteria stosować można tylko wobec przedmiotów, które..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 23:16:54 GMT</pubDate></item>
<item><title>Boże chroń mnie przed fałszywymi przyjaciółmi...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21296</link>
<dc:creator>Dimitris Dymitriadis</dc:creator><description>Hola amigos!
Zabrakło mi w komentarzach refleksji dotyczącej największego zagrożenia, wynikającego z tekstu. A jest to mianowicie..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 22:47:06 GMT</pubDate></item>
<item><title>Odpowiedź cz.1</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21295</link>
<dc:creator>Halina Postek</dc:creator><description>Ponieważ znaczna część &quot;Odpowiedzi polemistom&quot; poświęcona była podanym przeze mnie argumentom, odpowiadam:
1) nie jestem..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 22:27:52 GMT</pubDate></item>
<item><title>Kuriozum</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21293</link>
<dc:creator>mohawk</dc:creator><description>&lt;b&gt;Moim zdaniem obecność ta jest czymś uzasadnionym i pożądanym [...] &lt;/b&gt;

Brzmi to jak paradoksalny dowcip w ustach ateisty,..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 20:02:04 GMT</pubDate></item>
<item><title>cdn</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21291</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Jak z kolei odnosi sie do powyszego problemu polska katolicka wspolnota? No wiec wiekszosć czuje, że cos tu smierdzi. Po..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 18:52:37 GMT</pubDate></item>
<item><title>Brońmy karpia!</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21290</link>
<dc:creator>ats42</dc:creator><description>Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi to, co się ma? Taaak... Fajna tradycja, w ogóle beton jest fajny. Konformistyczne..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 18:46:55 GMT</pubDate></item>
<item><title>cdn</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21289</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Widze ze co niektorzy potraktowali ten problem powazniej niz na to zasługuje. Pozwole sobie wiec na jeszcze jeden komentarz...</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 18:21:51 GMT</pubDate></item>
<item><title>Cie choroba...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21288</link>
<dc:creator>Zbysław Śmigielski</dc:creator><description>Czego to ludzie nie wymyślą. &quot;Ateista-religiant&quot;. Pół kota, pół myszy. Czy może istnieć takie zwierzę?
Nie dziwię się wesołym..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 16:29:54 GMT</pubDate></item>
<item><title>katolicki ateista - blizej prawdy</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21286</link>
<dc:creator>ellubis</dc:creator><description>ponieważ ktoś by mógł pomyśleć, że sobie wyłacznie pokpiwam, powiem coś zupełnie serio: w sytuacji tak mocnego przywiązania..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 16:14:31 GMT</pubDate></item>
<item><title>śmiechu warte</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21284</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Proponuje wprowadzic takie oto powiedzonko: &quot;jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o katolicyzm&quot;:)
Kiedys Miłosza po wykładzie..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 15:20:58 GMT</pubDate></item>
<item><title>teraz trzeba to tylko ogłosić światu</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21282</link>
<dc:creator>ellubis</dc:creator><description>określenie &quot;niewierzący rzymski katolik&quot; równe &quot;katolickiemu ateiście&quot; najpierw mnie zdumiało, potem oburzyło, potem rozśmieszyło,..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 14:13:23 GMT</pubDate></item>
<item><title>schizofrenia</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21281</link>
<dc:creator>Marcin</dc:creator><description>Boże chroń swe dzieci przed scenariuszem jaki napisał dla nas autor niniejszej dekalracji p o d l e g ł o ś c i. No coz wolnosc..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 14:02:15 GMT</pubDate></item>
<item><title>Kraj absurdem stoi</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21276</link>
<dc:creator>waldmarc</dc:creator><description>Ten kraj stoi absurdem. Praktykujący, klerykalni ateiści to chyba czysto polski wynalazek. Może warto postarać się o fundusze..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 10:41:17 GMT</pubDate></item>
<item><title>Zrozumiałem że,</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21275</link>
<dc:creator>Adomas</dc:creator><description>Pożytkiem z religii jest podtrzymanie tradycji i wychowanie kolejnych tak samo myślących jak przodkowie obywateli.
Ale nie..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 10:21:35 GMT</pubDate></item>
<item><title>religia</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21274</link>
<dc:creator>Beata</dc:creator><description>W gimnazjum do którego chodziłam było czterech katechetów, dwóch polonistów, dwóch matematyków, jedna biolog na pół etatu...</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 10:15:17 GMT</pubDate></item>
<item><title>Tytuł jest mylący</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21272</link>
<dc:creator>aku</dc:creator><description>Nie doszukałem się w tekście żadnego pożytku z państwa wyznaniowego (jedyny taki pożytek jaki znam to dzień wolny od pracy..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 09:12:36 GMT</pubDate></item>
<item><title>wykształcenie katechetow</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21270</link>
<dc:creator>koluska</dc:creator><description>Mam mała prośbę. Niech wszyscy, którzy są za wliczaniem religii do średniej odpuszczą sobie argument o wykształceniu katechetów...</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 09:01:24 GMT</pubDate></item>
<item><title>Tradycja</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,5535#c21268</link>
<dc:creator>@ffe?</dc:creator><description>&quot;Gdyby zburzyło się ich miasta, spaliło księgi, a ich samych wytłukło do nogi, może udałby się ocalić naukę miłości bliźniego?&quot;..</description>
<pubDate>Sat, 01 Sep 2007 05:34:14 GMT</pubDate></item>
</channel></rss>