<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="0.91" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
<title>Racjonalista.pl - komentarze do strony Zjawiska 'paranormalne' a 'ciemna energia' i 'niewidzialna materia'</title>
<copyright>Copyright (c) 2001-2018 Racjonalista.pl
Zabrania się umieszczania linku do tego materiału i innego wykorzystywania jego treści w celach promocyjnych, reklamowych lub dla poparcia jakiejkolwiek idei, organizacji czy partii politycznej bez uprzedniej zgody redakcji. Zabrania się też umieszczania linku do tego materiału i innego wykorzystywania jego treści na stronach internetowych i innych publikacjach prezentujących treści pornograficzne, ideologie totalitarne, nienawiść rasową, światopoglądową, itp.</copyright>
<link>http://www.racjonalista.pl/index.php/s,35/d,9646</link>
<description>Komentarze do strony Zjawiska 'paranormalne' a 'ciemna energia' i 'niewidzialna materia'</description>
<pubDate>Tue, 19 May 2026 15:59:32 GMT</pubDate>
<managingEditor>info@racjonalista.pl (Mariusz Agnosiewicz)</managingEditor>
<webMaster>webmaster@racjonalista.pl (Michał Przech)</webMaster>
<language>pl-PL</language>
<item><title>piętnowanie</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120346</link>
<dc:creator>relatysta</dc:creator><description>Dobrze że żyjemy w czasach w których za zadawanie pytań niewygodnych dla akademickiego nauczania trafia się na stos. Chociaż..</description>
<pubDate>Sat, 17 May 2014 09:24:45 GMT</pubDate></item>
<item><title>Rada Naukowa</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120328</link>
<dc:creator>Fizyk</dc:creator><description>Gdybym wcześniej dostał ten artykuł do zaopiniowania, to nie zgodziłbym się na jego publikację z powodu rażących błędów i..</description>
<pubDate>Thu, 15 May 2014 07:32:47 GMT</pubDate></item>
<item><title>To,że krucyfiksy...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120320</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>i inne podobne im przedmioty bywają przedmiotami ludzkiej adoracji itp.-nie dowodzi ich chrześcijańskiego pochodzenia.
W..</description>
<pubDate>Wed, 14 May 2014 18:02:06 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120312</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;Jak dla mnie &quot;krzyż i gromnica&quot;-to synonimy pogaństwa-nie chrześcijaństwa.Zarzut w pełni nie trafiony.-znawco.&quot;

Zajrzyj..</description>
<pubDate>Wed, 14 May 2014 07:58:15 GMT</pubDate></item>
<item><title>A.Gregosiewicz</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120311</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>Widzę człowieku,że poza prymitywnymi epitetami ,twoje wypowiedzi są żyzne  niczym piaski pustyni.
Nie masz człowieku najprawdopodob..</description>
<pubDate>Tue, 13 May 2014 17:54:22 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120309</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;W postępowej Europie bełkot na temat PSI podsumowywany jest równie 
błyskotliwą konkluzją, że &quot;prawda leży pośrodku&quot; lub..</description>
<pubDate>Tue, 13 May 2014 14:25:45 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120301</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;Tacy ludzie jak ty ,nie posiadają elementarnej wiedzy z zakresu związku religii z nauką ,teologii z tą ostatnią.&quot;

Robbo,..</description>
<pubDate>Tue, 13 May 2014 11:17:13 GMT</pubDate></item>
<item><title>R. Brzeziński</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120298</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>&quot;Nie wiem w czym,i czy w ogóle nasz &quot;postępowy&quot; kontynent -ma jakikolwiek związek z &quot;psi&quot;.&quot;

Owszem, ma. Postępowy okultyzm..</description>
<pubDate>Mon, 12 May 2014 22:00:12 GMT</pubDate></item>
<item><title>Na pewno ...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120291</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>zastanawia niektórych ,dlaczego taki,czy podobne temu artykuły pojawiają się na tym portalu.
Jeżeli moje komentarze bywają..</description>
<pubDate>Mon, 12 May 2014 15:14:04 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120290</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;A mnie to guzik obchodzi czy żydowski bog sie sam ukrzyżował za obce 
cywilizacje. Mnie bardziej ciekawi, czy ci obcy też..</description>
<pubDate>Mon, 12 May 2014 15:00:17 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120287</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>Artykuł, jak i twoje Robbo komentarze są po prostu żenujace. Tak to jest jak
lud wyposażony w krucyfiksy próbuje wyprzedzić..</description>
<pubDate>Mon, 12 May 2014 11:53:38 GMT</pubDate></item>
<item><title>A.Gregosiewicz</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120275</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>Nie wiem w czym,i czy w ogóle nasz &quot;postępowy&quot; kontynent -ma jakikolwiek związek z &quot;psi&quot;.
To fakt,że pojawili się tu &quot;znakomitości..</description>
<pubDate>Sun, 11 May 2014 17:47:59 GMT</pubDate></item>
<item><title>Postępactwo</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120274</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>&quot;Nie wiem też,czy można na ich podstawie tworzyć wyjaśnienia zjawisk &quot;paranormalnych&quot;.
Może tak-może nie.&quot;

A jakże... W..</description>
<pubDate>Sun, 11 May 2014 15:22:29 GMT</pubDate></item>
<item><title>Nie ma nic złego...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120273</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>w dyskusji-szkoda tylko,gdy te i takie wchodzą na tematy niewiele mającego wspólnego z tematem artykułu.
Do dyskusji służy..</description>
<pubDate>Sun, 11 May 2014 14:16:25 GMT</pubDate></item>
<item><title>Arminius</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120272</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>&quot;A jakie antidotum jest najlepsze na profesorską pychę i zadufanie?&quot;

Rada dla metafizyków zniesmaczonych profesorską pychą..</description>
<pubDate>Sun, 11 May 2014 11:11:33 GMT</pubDate></item>
<item><title>antidotum</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120270</link>
<dc:creator>Arminius</dc:creator><description>&quot;Gdy będzie miał Pan banalny zawał proszę nie zawracać głowy niedouczonym kardiologom tylko udać się do resortowych specjalistów..</description>
<pubDate>Sun, 11 May 2014 07:19:39 GMT</pubDate></item>
<item><title>Arminius</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120269</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>&quot;Pan nie podejmuje merytorycznej dyskusji tylko sobie kpi i to w niewybredny sposób&quot;

A w jaki sposób merytorycznie dyskutować..</description>
<pubDate>Sat, 10 May 2014 20:24:46 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120263</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>Przepraszam, ci &quot;eksperci, którzy przeanalizowali 132 przypadki&quot; to byli ludzie nauki, czy może Robbo Brzeziński i Arminius..</description>
<pubDate>Sat, 10 May 2014 07:57:02 GMT</pubDate></item>
<item><title>A. Gregosiewicz - Errare</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120260</link>
<dc:creator>Arminius</dc:creator><description>&quot;Proszę podjąć merytoryczną dyskusję z autorem
Dziękuję za instrukcję. Już podejmuję
&quot;Takie kodowanie to nie w kij dmuchał...</description>
<pubDate>Fri, 09 May 2014 18:25:57 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120259</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;Nie będziesz pisał,że teorie te okazały się &quot;tak mizerne,ze nie warte krytyki&quot;.
Mam podać nazwiska sławnych wierzących astronomów..</description>
<pubDate>Fri, 09 May 2014 18:03:41 GMT</pubDate></item>
<item><title>Arminius</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120252</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>&quot;Proszę podjąć merytoryczną dyskusję z autorem&quot;

Dziękuję za instrukcję. Już podejmuję. Autor pisze: 

&quot;Może jednak chodzi..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 18:56:39 GMT</pubDate></item>
<item><title>Może tak człowieku...cd.</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120249</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>Tak naprawdę reprezentant :&quot;nauki empirycznej musi w odniesieniu do każdej religii (jej wyjaśnień)kierować się zasadą &quot;sine..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 17:29:04 GMT</pubDate></item>
<item><title>Może tak człowieku...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120247</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>zajrzałbyś do książek pisanych przez Paula Daviesa i nie pisał pozbawionych racji argumentów.
Mam na myśli &quot;Plan stwórcy&quot;,..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 17:06:54 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120246</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;A teorie,które maja wyjaśnić powstanie ,rozwój i funkcjonowanie wszechświata ,z pominięciem stwórcy,proponują&quot;

Teorie nie..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 15:55:12 GMT</pubDate></item>
<item><title>Tak zgadzam się,że...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120245</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>&quot;księża to pasożyty bez listów uwierzytelniających&quot;.
Zdaję też sobie sprawę,że chociażby rzecznicy kreacjonizmu podają do..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 11:57:51 GMT</pubDate></item>
<item><title>Znam &quot;obiektywne...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120244</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>i skuteczne kryteria nauki&quot;.
Nie miejsce tu jednak chyba ,na dyskusje odnośnie metodologii nauk przyrodniczych.
Nie nie zamierzam..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 11:15:28 GMT</pubDate></item>
<item><title>Katsura</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120242</link>
<dc:creator>Katsura</dc:creator><description>&gt;jako udokumentowane
zjawisko fizyczne

W języku Anglosasów teoria to hipoteza udowodniona eksperymentalnie (chyba, że dany..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 09:48:50 GMT</pubDate></item>
<item><title>Pasożyci</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120236</link>
<dc:creator>Astrowy</dc:creator><description>A mnie to guzik obchodzi czy żydowski bog sie sam ukrzyżował za obce cywilizacje. Mnie bardziej ciekawi, czy ci obcy też..</description>
<pubDate>Thu, 08 May 2014 00:24:08 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120226</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>Słowo &quot;teoria&quot;&amp;nbsp;często używane jest w błednych znaczeniach, np. jako udokumentowane
zjawisko fizyczne (&quot;teoria ewolucji&quot;..</description>
<pubDate>Wed, 07 May 2014 16:18:42 GMT</pubDate></item>
<item><title>Już Jacek Tabisz...cd</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120224</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>...Kryterium to brzmi dość paradoksalnie:tylko teorie o b a l a l n e  mają prawo bytu na terenie nauk przyrodniczych.Teorie..</description>
<pubDate>Wed, 07 May 2014 13:25:02 GMT</pubDate></item>
<item><title>Już Jacek Tabisz...</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120223</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>napisał w przeszłości prześmiewczy artykuł w którym &quot;bardzo poważnie&quot; zakładał istnienie obcych cywilizacji.
Zastanawiał..</description>
<pubDate>Wed, 07 May 2014 13:04:11 GMT</pubDate></item>
<item><title>Co to robi na racjonaliście</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120219</link>
<dc:creator>sprzet</dc:creator><description>Od kiedy na racjonaliście publikuje się bajki o kosmitach? Litości. Jedna z ostatnich ostatnich ostoi racjonalizmu w polskim..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 20:56:44 GMT</pubDate></item>
<item><title>Widzę,ze jedna oczywistość</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120217</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>ma dowodzić nie - oczywistości innego.
Bzdura.
Zresztą artykuły R. Parosa wykazują,ze naukowcy nie dysponują dostateczną..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 17:09:30 GMT</pubDate></item>
<item><title>tatajarek</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120215</link>
<dc:creator>tatajarek</dc:creator><description>&quot;...to zdecydowanie bardziej warte jest poważne traktowanie religii i jej roszczeń&quot;

Robbo zmiłuj! Znamy jeden przykład kosmicznej..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 14:18:29 GMT</pubDate></item>
<item><title>Jaki agnostycyzm?</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120214</link>
<dc:creator>R.Brzeziński robbo</dc:creator><description>Wydaje mi się,ze gdyby zgodnie z uwagami Bertranda Russella ,tak samo (sceptycznie) odnieść się do istnienia obcych cywilizacji,..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 13:11:03 GMT</pubDate></item>
<item><title>stefan</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120207</link>
<dc:creator>Stefan Dudziński</dc:creator><description>Można by powiedzieć że wnioski wysuwane przez autora są zbyt fantastyczne ale czy np Mechanika kwantowa nie ma w sobie coś..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 06:39:13 GMT</pubDate></item>
<item><title>Wenancjusz</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120204</link>
<dc:creator>Wenancjusz</dc:creator><description>Nie chcę komentować jako że NIGDY nie widziałem takiego lub podobnego zjawiska i trudno osądzać czy może być prawdziwe. Ne..</description>
<pubDate>Tue, 06 May 2014 00:49:34 GMT</pubDate></item>
<item><title>Ciemna materia i energia i ciemna..</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120200</link>
<dc:creator>Jancio</dc:creator><description>Może ciemna materia istnieje, a może to zwyczajnie dużo większa niż się obecnie zakłada ilość stosunkowo małych czarnych..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 11:24:17 GMT</pubDate></item>
<item><title>Katsura</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120199</link>
<dc:creator>Katsura</dc:creator><description>&gt;Ciemna materia - wytłumaczenie na wszystko od kosmitów po nieśmiertelność ?

http://i.imgur.com/oukwnjz.jpg

Nic dodać, nic ująć.</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 10:25:15 GMT</pubDate></item>
<item><title>Z.a.C</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120197</link>
<dc:creator>Z.a.C</dc:creator><description>A powoływanie się na regresję hipnotyczną ? wydawało mi się że psychologia zakłada, że związane to jest z podświadomym korzystaniem..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 09:42:45 GMT</pubDate></item>
<item><title>KORUND</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120193</link>
<dc:creator>KORUND</dc:creator><description>&lt;b&gt;&quot;&lt;/b&gt;&lt;i&gt;Jest to tak samo albo nawet bardziej prawdopodobne w&amp;nbsp;porównaniu do opinii, że wiele milionów ludzi na Ziemi&lt;/i&gt;..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 08:50:50 GMT</pubDate></item>
<item><title>farmer</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120192</link>
<dc:creator>baszarteg</dc:creator><description>&quot;Chyba nie chodzi Ci oto że dając komuś homeopatię leczą kogoś. &quot;

Chodzi chyba o to że pozytywne wyniki leczenia homeopatią..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 08:49:43 GMT</pubDate></item>
<item><title>Z.a.C</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120190</link>
<dc:creator>Z.a.C</dc:creator><description>Opisuje Pan Ciemną energię raz jako źródło energi a raz jako:

&quot;opisywanej &amp;#8222;ciemnej energii&quot; &amp;#8212; która oddziaływuje..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 08:32:22 GMT</pubDate></item>
<item><title>beton</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120189</link>
<dc:creator>beton</dc:creator><description>&quot;są rzeczy, o których się filozofom nie śniło&quot;
Pewnie ... i coraz częściej nauka próbuje je wyjaśniać .
Za potwierdzonymi..</description>
<pubDate>Mon, 05 May 2014 05:24:18 GMT</pubDate></item>
<item><title>relatysta</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120185</link>
<dc:creator>farmer</dc:creator><description>&lt;i&gt;Pan Gregosiewicz mógłby wyjaśnić w &quot;Nieznanym Świecie&quot; dlaczego lekarze 
zajmujący się homeopatią mają pozytywne wyniki&lt;/i&gt;..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 20:20:18 GMT</pubDate></item>
<item><title>ośmieszanie</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120184</link>
<dc:creator>relatysta</dc:creator><description>Pan Gregosiewicz mógłby wyjaśnić w &quot;Nieznanym Świecie&quot; dlaczego lekarze zajmujący się homeopatią mają pozytywne wyniki swego..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 19:55:53 GMT</pubDate></item>
<item><title>baszarteg</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120178</link>
<dc:creator>baszarteg</dc:creator><description>&quot;Tacy przybysze mogą mieć wrogie zamiary, co wydaje się bardzo prawdopodobne choćby przez analogię do historii podbojów na..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 17:15:23 GMT</pubDate></item>
<item><title>A. Gregosiewicz - ad rem</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120177</link>
<dc:creator>Arminius</dc:creator><description>&quot;Odpowiednim miejscem do publikowania takich artykułów jest &quot;Nieznany Świat&quot; Pana Rymuszki&quot;.
Widmo Brockenu czy piorun kulisty..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 16:32:15 GMT</pubDate></item>
<item><title>webmaster</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120176</link>
<dc:creator>A. Gregosiewicz</dc:creator><description>Odpowiednim miejscem do publikowania takich artykułów jest &quot;Nieznany Świat&quot; Pana Rymuszki</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 14:33:11 GMT</pubDate></item>
<item><title>ezoteryzm</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120173</link>
<dc:creator>Jacholek</dc:creator><description>Odnoszę wrażenie iż autor tej serii artykułów popada coraz bardziej w ezoteryzm oddziałując intensywnie z czarnymi niby-bytami...</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 07:41:28 GMT</pubDate></item>
<item><title>I tak przez niewidzialną materię</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120172</link>
<dc:creator>Czesław Szymoniak</dc:creator><description>doszlismy do boga.
O.K.
Jednakowoż gdyby mi się kiedyś zdarzyła tego rodzaju indywidualna obserwacja paranormalna (duch,..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 07:08:16 GMT</pubDate></item>
<item><title>Gdzie te cuda?</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120171</link>
<dc:creator>Ulderico</dc:creator><description>Przepraszam, ale gdzie się kryją te niewytłumaczalne jakoby zjawiska, te tajemnicze, cudowne zdarzenia? Co jest niby takie..</description>
<pubDate>Sun, 04 May 2014 06:00:18 GMT</pubDate></item>
<item><title>klaio</title><link>http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,35/d,9646#c120170</link>
<dc:creator>klaio</dc:creator><description>Panie Autorze, skoro chrześcijaństwo i żydzi (ale chyba nie muzułmanie) mają jako tako przepracowaną teodyceę, to objaśnienie..</description>
<pubDate>Sat, 03 May 2014 22:34:18 GMT</pubDate></item>
</channel></rss>