Dzie這 Chrystusa zburzy這 Rzym
Autor tekstu:

"Dzie這 Chrystusa zburzy這 Rzym i niczego nie ulepszy這. By這 wi璚 tylko dzie貫m zniszczenia. Upadek Rzymu cofn掖 cywilizacj o ca貫 wieki, dopiero w tysi帷 kilkaset lat p騧niej nadrobiono dystans pod wzgl璠em kultury i prawa. Gdyby Rzym rozwija si do dnia dzisiejszego, 鈍iat by豚y lepszy — ten grzech chrze軼ija雟two d德iga na swoim sumieniu. Chrze軼ija雟two bowiem nie jest si陰, lecz chorob. Wymy郵ili ten kult przegrani i s豉beusze, jako balsam dla takich samych nieudacznik闚, dla tych kt鏎ym biologia posk徙i豉 篡wotno軼i i ch璚i walki. 疾by przetrwa, musieli wynale潭 ideologi gloryfikuj帷 s豉bo嗆, pokor, ub鏀two i wy窺zo嗆 samoponi瞠nia, a oczerniaj帷 si喚 i t逝mi帷 zdrowy instynkt. Uczynili najwy窺z cnot niemoc parias闚, wymy郵aj帷 poczucie winy, wyrzuty sumienia, 豉sk, odkupienie i przebaczenie, bezwstydnie 軼i庵aj帷 ludzko嗆 do poziomu w豉snej n璠zy, tak瞠 intelektualnej. Ten sabota, ten bunt ga喚zi nas帷zonej trucizn, bunt przeciw zdrowemu drzewu, zabi Rzym!" Statek, W.ㄊsiak

By mo瞠 wydadz si Wam przesad s這wa, 瞠 dzie這 Chrystusa zburzy這 Rzym, mo瞠 twierdzi b璠ziecie, 瞠 dokonali tego barbarzy鎍y. Tak ucz przecie w szkole, tak m闚i si na co dzie… To k豉mstwo, Rzym upad przez chrze軼ija雟two. Nie chodzi tu przecie o to, 瞠 chrze軼ijanie naje盥瘸li i niszczyli dawn cywilizacj (cho i tak by這 — np. w czasie najazdu aria雟kich Wizygot闚 pod wodza Alaryka w 395 na Eleusis planowo niszczono poga雟kie miejsca kultu, w czym brali r闚nie udzia, jak podaje poga雟ki historyk Eunapios, mnisi znajduj帷y si w wojsku wizygockim). By to jednak bardziej skomplikowany proces. Je郵i nie wierzycie mnie ani ㄊsiakowi, uwierzcie ksi璠zu Salwianusowi z Marsylii [ 1 ] (400-480), kt鏎y w豉郾ie grzechami chrze軼ijan t逝maczy upadek cesarstwa rzymskiego. Ten szczery i nieza郵epiony cz這wiek by w stanie dostrzec i krytykowa sytuacj moraln 闚czesnego chrze軼ija雟twa.

"Aberracja umys堯w spowodowana przez pot篹n hipnoz jest tak przemo積a, 瞠 mog造 powsta niezliczone prace uczonych mato趾闚-historyk闚, wyja郾iaj帷ych nader przemy郵nie „przyczyny" upadku 鈍iata antycznego. Wystarczy spyta pierwszego z brzegu inteligenta — bez r騜nicy narodowo軼i — o przyczyny upadku cywilizacji antycznej, aby us造sze stek horrendalnych nonsens闚, kt鏎e s oczywiste dla ka盥ego, kto widzi i rozumie, co si dzia這 w Rzymie 鈍. Augustyn闚, 鈍. Cyprian闚 i plejady „pot篹nych duchem" niszczycieli „z豉", kt鏎zy posiedli rz康 dusz ca貫go spo貫cze雟twa" (Jan Stachniuk [ 2 ])

Rzym 鈍. Augustyn闚

W odpowiedzi na zarzuty pogan wobec chrze軼ijan obwiniaj帷ych wiar chrze軼ija雟k winn upadkowi Rzymu, 鈍. Augustyn napisa rozpraw O pa雟twie Bo篡m. Po przeczytaniu 22 ksi庵 tego wywodu mo積a wysnu konkluzj nast瘼uj帷: w豉軼iwie nic takiego si nie sta這, 瞠 Rzym upad, wszak by這 to miasto grzeszne, z g鏎y skazane na zag豉d. Oto fragment dywagacji Augustyna:

"Pa雟two ziemskie, kt鏎e nie 篡je w wierze, pragnie pokoju doczesnego. I to jest jedyny cel, jaki sobie wytkn窸o usi逝j帷 zaprowadzi zgod w鈔鏚 swych obywateli. Chce, by zjednoczyli sw wol i mogli beztrosko cieszy si odpoczynkiem i rozrywkami. Inaczej Pa雟two Bo瞠, a lepiej powiedziawszy ten jego od豉m, kt鏎y przebywa na tym padole raczej jako obcy i 篡je wiar. Pa雟two niebieskie u篡wa tego pokoju tylko z konieczno軼i, do czasu a przeminie wszystko, co jest w nim 鄉iertelnego. W tym jest przyczyna, 瞠 bez oporu pos逝szne jest prawom tego ziemskiego Pa雟twa, kt鏎ymi si rz康z sprawy konieczne dla utrzymania 篡cia. Lecz nie przestaje si ono uwa瘸 za uwi瞛ione w tym Pa雟twie ziemskim".

Jak wida doctor ecclesiae pot瘼ia tutaj poga雟kie pragnienie pokoju i szcz窷cia, kt鏎e winny by za篡wane "tylko z konieczno軼i"...


 Przypisy:
[ 1 ] SALWIAN(US) Z MARSYLII (ok. 400-480), pisarz wczesnochrze軼ija雟ki, ksi康z; w swych dzie豉ch krytykowa wsp馧czesne chrze軼ija雟two, jego grzechami t逝macz帷 upadek cesarstwa rzymskiego (O rz康ach Bo篡ch, wyd. pol. cz窷ciowe 1953 pt. O Opatrzno軼i Bo瞠j) i pot瘼iaj帷 bogacenie si jednostek oraz pa雟twa kosztem zwyk造ch ludzi.
[ 2 ] Chrze軼ija雟two a ludzko嗆" - Jan Stachniuk, Toporze, Wroc豉w 1997, s.144

Mariusz Agnosiewicz
Redaktor naczelny Racjonalisty, za這篡ciel PSR, prezes Fundacji Wolnej My郵i. Autor ksi捫ek Ko軼i馧 a faszyzm (2009), Heretyckie dziedzictwo Europy (2011), trylogii Kryminalne dzieje papiestwa: Tom I (2011), Tom II (2012), Zapomniane dzieje Polski (2014).
 Strona www autora

 Liczba tekst闚 na portalu: 941  Poka inne teksty autora
 Liczba t逝macze: 3  Poka t逝maczenia autora

 Orygina.. (http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1061)
 (Ostatnia zmiana: 06-01-2011)