Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
200.411.103 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 329 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
Wprawdzie nie istnieje zatem wiedza pewna na temat świata, ale też najwyraźniej człowiek wiedzy takiej nie potrzebuje. Dobrze potwierdzone hipotezy wystarczają do działania.
Komentarze do strony Od bogini do potępionej

Dodaj swój komentarz…
kasia - ST wobec kobiety  -1 na 1
''Pamiętać należy, że to Ewa obarczona została winą za wygnanie z raju. Czyż Stary Testament Nie skazuje kobiety na potępienie? Moim zdaniem tak, kobieta jest naznaczona przez szatana od początku swojego biblijnego "istnienia".

Odnośnie powyższych słów:
Z jednej strony traktujesz o bezwzględnym równouprawnieniu kobiet i mężczyzn, a z drugiej doszukujesz się jakichś dziwnych podtekstów biblijnych, które miałyby ukazywać los kobiety jako ten przegrany. Kolejny raz sięgam więc do Biblii by się przekonać o prawdziwości Twoich słów. Przykro mi, ale nie znajduję analogii. Być może bardzo dobre opracowania na temat starego testamentu potwierdziłyby Twoje hipotezy. Stary Testament, a już na pewno nie księga Rodzaju, nie wykazuje potępieńczego charakteru wobec kobiet. 'Po uszach' dostało się zarówno Ewie jak i Adamowi, że o wężu nie wspomnę. Nie ma też mowy o tym, że któreś z nich (z istot ludzkich) jest wywyższone. Swoją drogą dużo w tym mądrości i nauki. Nie sądzisz? Jak w niejednym miejscu niejednych mądrych ksiąg.
Autor: kasia Dodano: 24-08-2005
Reklama
Franek Dolas - Drogie Panie!
Ale my Was ubóstwiamy!Jesteście piękne, kochane, bez Was świat nie miałby sensu.Jesteście BOGINIAMI dla nas.
Autor: Franek Dolas Dodano: 25-08-2005
darma - fajne
Fajowy artykol. Naprawde bardzo ciekawy temat i ciekawie przedstawiony.
Autor: darma Dodano: 25-08-2005
Baska - mi tez sie podoba
Wkoncu ktos oprocz mnie dostrzegl ze kobiety sa dyskryminowane z zalozenia. Dziekuje ze opublikowalas swoj esej. Naprawde piekny i bardzo pouczajacy. Proponuje wspolprace z moim kolem, odpisz na mojego maila to przysle informacje. Zapraszam i jeszcze raz powtorze PIEKNY ESEJ
Autor: Baska Dodano: 25-08-2005
brzoza - Wynurzenia feministki   1 na 1
Nikt nigdy jeszcze mnie nie dyskryminował. No chyba, że mam szukać czegoś obraźliwego w otwieraniu przede mną drzwi. Najzabawniejsze jest to, że feministki wyraźnie tęsknią do czasów, kiedy Boginii Matka (matka!) była otaczana czcią, a negują różnice pomiędzy płciami. Typowo babski brak logiki.
Autor: brzoza Dodano: 25-08-2005
waldmarc - Drobna uwaga   1 na 1
Najprawdopodobniej błędne jest utożsamianie Marii Magdaleny z jawnogrzesznicą, choć funkcjonuje ono w powszechnej świadomości.
www.kosciol.pl/(*)le.php/20050711014330969/print

Rozwój kultu Maryi nastąpił dopiero w rozkwicie wieków średnich (XII-XIII w.) jako kolejnej wersji Bogini Matki. Ma on dosyć słabe umocowanie w Ewangeliach, gdzie Maryja pojawia się sporadycznie, a stosunek do niej Jezusa jest zawsze co najmniej chłodny, zeby nie powiedzieć opryskliwy i wyniosły (por. H. Mynarek, Jezus i Kobiety, Gdynia 1995)
Autor: waldmarc Dodano: 25-08-2005
mendziulka - gratuluje
bardzo dobrze napisany artykuł pokazujacy role (i przemiany dotyczące tych ról) w wierzeniach religijnych, to lekka nutka feminizmu nie wynaturzonego i nie pozbawionego logiki, naprawdę dobra robota, pozdrawiam utorkę i życzę jej kolejnych równie dobrych albo nawet lepszych tekstów:)
Autor: mendziulka Dodano: 28-08-2005
Ilona - Dobra robota!
Jako jedna z zalozycielek naszego kola jestem dumna ze do niego nalezysz.A tak mniej gornolotnie to ciesze sie ze w koncu mialam okazje zapoznac sie z twoja praca(jest kilka niedociagniec,literowki i tp.-wiem ze sie czepiam,ale chyba lepiej jezeli ja to napisze niz jakis wojujacy katol uzyje tego jako argumentu do zdyskredytowania calosci pracy) Pozdrawiam i pisz tak dalej(albo jeszcze lepiej!) Pa!
Autor: Ilona Dodano: 08-09-2005
demando - Bzdura!
Nie bronię kKościoła, a wręcz go potępiam, lecz nie zgadzam się z twierdzeniem na temat "boskości" Mariam. Kościół nigdy nie uznawał boskości Mariam! Następnym razem radzę poczytać trochę więcej na ten temat.
Autor: demando Dodano: 20-11-2005
demando - Bzdura!
Nie bronię kKościoła, a wręcz go potępiam, lecz nie zgadzam się z twierdzeniem na temat "boskości" Mariam. Kościół nigdy nie uznawał boskości Mariam! Następnym razem radzę poczytać trochę więcej na ten temat.
Autor: demando Dodano: 20-11-2005
Meretseger - Wszystko ładnie, ale...
jest kilka duuużych błędów, w tym i ten: syn Izydy miał na imię Horus, nie Ozyrys. Niemniej jest prawdą, że wizerunek "Madonny z Dzieciątkiem" jest zapożyczeniem z Egiptu i stanowi kalkę przedstawienia Izydy z Horusem.
Autor: Meretseger Dodano: 03-02-2006
manio - boskosc
odnosnie komentarza ze Marii nie przyznano sttusu boskosci: PRZYZNANO!!!! radze poczytac encykliki papieskie a dopiero potem zabierac glos w takich sprawach. A praca bardzo dobra i wkoncu ktos wpadl na pomysl zeby w taki sposob ujac sprawy kobie i mezczyzn zarazem
Autor: manio Dodano: 07-02-2006
demaskatorka - Well done.
Świetny artykuł, cytaty na końcu naprawdę podnoszą na duchu. Dziękuję.
Autor: demaskatorka Dodano: 03-11-2008
matkaboska - Rzeczywiscie...
Rzeczywiscie, autorka popelnila tu pare niewybaczalnych ( !!!) bledow, ale sam watek artykulu to kwestia, ktora POWINNA BYC coraz czesciej dyskutowana i uswiadamiana w naszym kregu kulturowym, za co autorce naleza sie wielkie brawa i gesty zachety do kontynuacji tego zacnego dziela :)
Dziwny to swiat, w ktorym owoc wydany z lona probuje to lono zdeptac, zniewolic i zanegowac jego BOSKIE-bo tworcze- atrybuty. Dlaczego tak sie dzieje, drogie kobiety? Zyjemy na planecie, na ktorej kobieta rodzi mezczyzne - nie odwrotnie. Czci sie jednak meskiego boga. Coz za przewrotnosc.


Ciekawa jest takze historia narodu wybranego i jego boga , ktory zdolal wziac w posiadanie ponad polowe swiata wymazujac z pamieci ludzkosci czasy, w ktorych szanowano i czczono kobiete i co za tym idzie -samo zycie. Wraz z panowaniem wielmoznego nam Jahwe nastala kultura mroku i terroru. Czy tak samo normalna bylaby wizja swiata opanowanego przez religie-dajmy na to- ktoregos z plemion aborygenskich ? Czy ktos by ja zakwestionowal?
Autor: matkaboska Dodano: 22-11-2008

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365