Do treści
Światopogląd
Religie i sekty
Biblia
Kościół i Katolicyzm
Filozofia
Nauka
Społeczeństwo
Prawo
Państwo i polityka
Kultura
Felietony i eseje
Literatura
Ludzie, cytaty
Tematy różnorodne
Znalezione w sieci
Współpraca
Pytania i odpowiedzi
Listy od czytelników
Fundusz Racjonalisty
Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
205.599.772 wizyty
Ponad 1064 autorów napisało
dla nas 7362 tekstów.
Zajęłyby one 29015 stron A4
Wyszukaj na stronach:
Kryteria szczegółowe
Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..
Ostatnie wątki Forum
:
Sekularyzacja nie jedno ma imię
Paśniki...
towary online
Nowe zespoły i komisje śledcze po..
pierwszy racjonalista w historii ..
Tego nie przerabialiśmy, psze Pan..
Javieryni w Davos
Czyżby koniec zielonej religii?
Oto wielka tajemnica wiary
Ogłoszenia
:
Ostatnio rozważam wdrożenie Symfonii w chmu..
Jakie są rzeczywiste koszty wdrożenia AI
dobre szkolenia lub materiały dotyczące Arc..
the topic of customer communications manage..
Dodaj ogłoszenie..
Kto wygra wybory 2025?
Karol Nawrocki
Rafał Trzaskowski
Sławomir Mentzen
Szymon Hołownia
Oddano 56 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Eugen Drewermann -
Zstępuję na barkę słońca. Medytacje o śmierci i zmartwychwstaniu
Jan Wójcik, Adam A. Myszka, Grzegorz Lindenberg (red.) -
Euroislam – Bractwo Muzułmańskie
Znajdź książkę..
Złota myśl Racjonalisty:
"Religia jest dla ludzi bez rozumu"
Józef Piłsudski
Komentarze do strony
Grzech rozwoju
Dodaj swój komentarz…
Hodża - Kłopotliwa spuścizna historii
1 na 1
Porównanie analogicznych map sieci kolejowej dla Wielkiej Brytanii dałoby zapewne bardzo podobny efekt do tych irlandzkich. Zapewne jednak warto pamiętać, że rozwój i potanienie konkurencyjnego środka transportu - samochodu - miało decydujący wpływ na ewolucję infrastruktury transportowej w krajach najwyżej uprzemysłowionych. (Pomińmy kwestię celowego działania niektórych koncernów amerykańskich mających na celu wymuszenie kupowania samochodów przez wykup i zamykanie linii kolejowych).
Ubolewam jednak nad stopniową degradacją krajowej sieci kolejowej, chociaż doskonale rozumiem, że w specyficznym kontekście naszej historii jest ona artefaktem bardzo podobnym do sieci kolejowej Indii - spuścizną kolonialną, swoistym cierniem wbitym w narodową dumę.
I tu dochodzimy do sedna problemu, który wyłonił się zza węgła tego interesującego już choćby dla ekonomisty czy fana kolejnictwa tematu. Na ile nasza narodowa tożsamość musi być antytechnologiczna, aby pozostawać tożsamością per se. Nie możemy dać się odciąć od naszych przodków żelazem stali szyn. Nie możemy utopić narodowego ducha w falach eteru mediów elektronicznych. Internet jest fajny, ale są rzeczy ważne i ważniejsze ;)
Autor:
Hodża
Dodano:
12-12-2021
Reklama
skorpion13
Ciekawy punkt widzenia panie Hodża. Jednak wyjaśni mi pan dlaczego my zwijamy, a tacy Czesi - rozbudowują??? Czyżby po drugiej stronie gór ekonomia chadzała innymi ścieżkami?
Autor:
skorpion13
Dodano:
21-12-2021
Pokazuj komentarze
od najnowszego
Aby dodać komentarz, należy się zalogować
Zaloguj jako
:
Hasło
:
Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a -
załóż konto..
Reklama
[
Regulamin publikacji
] [
Bannery
] [
Mapa portalu
] [
Reklama
] [
Sklep
] [
Zarejestruj się
] [
Kontakt
]
Racjonalista
©
Copyright
2000-2018 (e-mail:
redakcja
|
administrator
)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365