Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
200.065.467 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 292 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Religię możemy przyrównać do przewodnika, który prowadzi ślepego - chodzi bowiem tylko o to, aby ślepy doszedł do celu, a nie o to, aby wszystko widział."

Dodaj swój komentarz…
zohen   3 na 3
"Proszę zobligować dyrekcję ......."

Jeszcze się nie zdarzyło, żeby policjant poprzestał na apelu do mamusi pijanego kierowcy, by ta skłoniła synka do przestrzegania prawa.

Skąd zatem ta delikatność i pobłażliwość w stosunku do organu publicznego jawnie łamiącego postanowienia Konstytucji? Czy nie byłby bardziej adekwatnym skierowanie sprawy do prokuratury i pilnowanie jej do końca, do Strasburga włącznie?
Autor: zohen  Dodano: 29-04-2011
Reklama
Jacek Tabisz - @zohen   20 na 20
Od czegoś trzeba zacząć. Wydaje mi się, że kultura osobista nakazuje wpierw uprzedzić sprawcę, iż popełnia poważne przestępstwo, później zaś, w ramach zignorowania ostrzeżenia, pchnąć sprawę dalej. Choć z drugiej strony masz rację - stało się, popełniono poważne wykroczenie przeciw konstytucji polskiej. Flaga Unii - w pożądku, jednoczymy się, chciałbym, abyśmy kiedyś stali się wielobarwnym narodem Europejczyków. Ale flaga małego państewka utworzonego przez faszystów i, w dalszej perspektywie, wyznawców starożytnego zabobonu "bełkocz to co ja, prześladuj innych, a będziesz żył wiecznie"...? Takie cuś nie wiem, co ma do roboty nad polską szkołą. Owo prześladuj innych ma bardziej metaforyczną nazwę, brzmi ona "chrześcijańska miłość bliźniego"...
Autor: Jacek Tabisz  Dodano: 29-04-2011
perun   15 na 15
Górale chcą zmienić herb Rzeczypospolitej Polskiej  dodając do korony krzyż .Myśle , że to niewiele ,  jak na zaslugi chrześcijanstwa katolickiego dla mojego kraju, ale czego można wiecej wymgac od neofitów (pierwszy kościół w Zaaakopanym powstał coś kolo połowy XIX w.)Ja proponuje, aby w ogole wszystko zmienić .Barwy kraju na bialo-żółte , a herb powinień być taki ; na żółtej tarczy krzyż a na nim ukrzyżowany orzeł , bez korony oczywista . Zmienić tez wypadałoby konstytucje i zapisać tam , że zamiast prezydenta   papież bedzie stał na czele kraju . Jako , że papieża wybierają kardynałowie w Watykanie zaoszczędzimy na wyborach no i wzrośnie prestiż Rezczypospolitej .A nam odpadnie pisanie tego typu skarg .I tak rózni tacy nawiedzeni jak ci z ZSO 12 robią z naszego kraju kolonie państewka Watykan i pośmiewisko świata cywilizowanego.Wiec idżmy na całość w tej Rzezypospolitej Papieskiej .Krew człowieka zalewa..a czeka mnie jeszcze 1 maja ....na wszelki wypadek nie bedę   zaglądał nawet do lodówki w niedziele.
Autor: perun  Dodano: 29-04-2011
zohen - Jacku,   8 na 8
pominąwszy kwestię flagi (z tym syfem, złomem i poobijanym tynkiem na zdjęciu nieźle się komponuje)- szlag mnie (za przeproszeniem) trafia jeżeli organ publiczny, odpowiedzialny za edukację dzieci i młodzieży, żyjący z moich pieniędzy, trzeba uprzejmie informować o tym, co to jest Konstytucja, o czym stanowi, i że dobrze by było gdyby organ był tak uprzejmy i jej postanowień przestrzegał.

Oćwiczam czasem na Frondzie naszych adwersarzy i nieomal po każdym wpisie jestem straszony sądem i prokuraturą za zniewagę ich "wyższych" uczuć. Mniejsza o moje uczucia, nie mam zamiaru za ich "zniewagę" nikogo ścigać, ale prawo?
Autor: zohen  Dodano: 29-04-2011
RyszardW - z dumą   11 na 11
obwieszczam, że w galicyjskiej mieścinie, w księgarni, gdzie na mą uwagę uczynioną pół roku temu, iż półka o nazwie "filozofia" powinna się raczej nazywać "dewocjonalia", obsługa zrobiła głupią minę, owa półka jest dziś pełna książek Dawkinsa i dzieł twórców nowożytnej nauki
Autor: RyszardW  Dodano: 29-04-2011
Jacek Tabisz - @zohen   6 na 6
Prawo należy bodajże do nauk humanistycznych. A moim zdaniem nauki humanistyczne w Europie są wciąż straszliwie przesiąknięte opium marki "Jezus"... To jest poważny problem, nie tylko w Polsce (Włochy ostatnio mieliśmy tu omawiane, gdzie w sądzie krzyż stał się "symbolem laickiego państwa"...). To powinno się zmienić. Chciałbym, aby kiedyś jakaś bezstronna komisja oceniła prace rozmaitych historyków, antropologów, filozofów etc pod kątem ich profesjonalizmu (a nie "na kolanach przed zasłoniętym dymem bredni krzyżem"). I - chciałbym, aby wtedy doktorzy i profesorowie, dopuszczający się poważnych nadużyć, manipulacji źródłami etc. dla potrzeb swej "Jedynej Prawdy" utracili swoje tytuły. Tak jak to się zdarza skorumpowanym policjantom, zdradzającym kraj żołnierzom, czy też pijanym kierowcom... Wtedy mało kto by został i miło byłoby zacząć od nowa tworzyć kierunki prawnicze, historyczne, antropologiczne i... medyczne. Może wpadam w nieco rewolucyjny szał, ale gdy przeczytałem, iż "krzyż, w przeciwieństwie do symboli innych religii, jest symbolem laickości" nie mogę pozbyć się powyższego nastroju...
Autor: Jacek Tabisz  Dodano: 29-04-2011
Gorczyński - nie tylko szkoły   4 na 4
Toruń centrum miasta (Wały gen. Sikorskiego) budynki na pierwszego maja ozdobiono flagami polską i papieską. To czysta paranoja!!!
Mam nadzieję że gdy do władzy dojdzie pokolenie któremu fanatycy religijni kazali uczyć się religii w szkole pogoni "czarną zarazę". I wtedy będzie normalnie jak w Hiszpanii, Słowacji, Czechach, Szwecji gdzie przedstawiciele wyznań są daleko od państwa.
Mariusz Gorczyński  
Autor: Gorczyński  Dodano: 29-04-2011
myprecious   2 na 2
@perun
Stwierdzenie 'górale chcą' jest generalizacją błędną - znam wielu, którzy nie chcą:)
Autor: myprecious  Dodano: 30-04-2011
ssplayer   2 na 2
Miasto Zabrze (Śląsk), al. Korfantego, pl. Kroczka oraz wiele innych miejsc przyozdobione jest flagami Watykanu - czy PSR mogłoby zadziałać w tej sprawie?
Autor: ssplayer  Dodano: 30-04-2011
maniek1   9 na 9
W jednakowym stopniu przeszkadza mi żółta flaga i gacie sąsiadki notorycznie wieszane w sąsiadującym z moim ogródku i identyczny mam do powyższych stosunek. Najgorsze i jednocześnie przerażające jest jednak (dla mnie) to, iż facet wieszający owe barwy, w poczuciu mądrości oraz nieograniczonej ekstazy serwilizmu (wobec Watykanu) jest tylko narzędziem w rękach szamanów przekształcających mąkę w ciało żydowskiego bożka. To jest ciekawe zjawisko psychologiczne - im większa podległość (nie tylko umysłowa) komuś, tym większe szczęście i poczucie spełnienia w nadziei życia po zjedzeniu przez robaki. Ja mam inaczej - im bardziej wolny i niezależny, tym bardziej szczęśliwy w poczuciu, iż po śmierci, spaleniu (mam nadzieję, że nie na stosie) będzie to ,co przed moimi narodzinami.
Autor: maniek1  Dodano: 30-04-2011
perun - myprecious
Masz racje , sam znam kilku którzy nie chcą .Miałem na mysli górali ze Związku Podhalan (jeśli się nie mylę) i poleciałem tzw ,,skrótem myślowym,,;)
Autor: perun  Dodano: 30-04-2011
Jacek Tabisz - @maniek1   3 na 3
Dobrze powiedziane! Tu powoli precyzuję hasełka w encyklopedii wiary pisanej na boku... Na razie o chrześcijaństwie. "Wierzcie a uwierzycie" = "naćpajcie się dostatecznie mocno". "Wierzyć" = "być nieśmiertelnym". "Wierzyć w wymagające głębokiego ćpania absurdy" = "mieć tym większą pewność bycia nieśmiertelnym". "Wspólnota" = "stan w którym opary opium Jezus są na tyle gęste, iż nie ryzykuje się haustu świeżego powietrza". "Jezus, Jahwe, Duch Swięty" = "gwaranci zmartwychstania, reszta się nie liczy..."
Autor: Jacek Tabisz  Dodano: 30-04-2011
Meslier - Trupy  0 na 2
Jesli chodzi o symbole to dla mnie o wiele gorsze są te trupy na krzyżu wiszące w salach szkolnych, niż kawałek biało-żółtej szmaty.
Autor: Meslier  Dodano: 30-04-2011
myprecious   2 na 2
@perun
Związek Podhalan nie reprezentuje górali a jedynie ludzi, którzy do tego związku należą. To organizacja polityczna, która wykorzystuje religię by znaleźć sobie poklask. Ich działalność jest przedmiotem krytyki (najczęściej samych górali) a działania jakie podejmują świadczą o religijnym fanatyźmie i wąskich horyzontach intelektualnych jej członków. Parafrazując - to czego chce ten ziwązek nia jest tożsame z wolą grupy zwanej góralami:)
Autor: myprecious  Dodano: 30-04-2011
Jan Grabiński - Nie tylko flagi   2 na 2
Dzisiaj usłyszane w sklepie (szczegółów nie znam). Rozmawiają dwie kobiety. Z kontekstu wynika, że jedna z nich ma dziecko w czwartej klasie (podstawówka - przyp. autora) i dziecko usłyszało: "Chcesz świadectwo z paskiem? Musisz przygotować coś Janie Pawle II".
I co wy na to? Czy nie jest to gorsze od tych flag?
Autor: Jan Grabiński  Dodano: 30-04-2011
Jacek Tabisz - @Jan Grabiński   1 na 1
Jest gorsze, lecz jedno nakręca drugie...
Autor: Jacek Tabisz  Dodano: 01-05-2011
ssplayer
@Jan Grabiński

Ja z czasów podstawówki pamiętam, jak polonistka kazała wymieniać JPII jako "wielkiego altruistę".
I to chyba była jedna z jej niewielu wad...
Prace o JPII (referaty) też oczywiście trzeba było robić ; )
Autor: ssplayer  Dodano: 01-05-2011
Jan Grabiński - Trochę optymizmu   1 na 1
Wczoraj żona wyciągnęła mnie do kościoła (zdarza się :-) ) i podczas chomilii (raczej należałoby powiedzieć po naszemu - kazania) usłyszałem coś, od czego żywiej zabiło moje serce. Oto proboszcz zamiast tłumaczyć słowo boże, ochrzaniał parafian za postawę, a dokładniej za brak obecności. Obecności na mszy. Podczas mszy za beatyfikację JPII były 3 (słownie: trzy) osoby. Dzieci mu uciekają ze spowiedzi przed bierzmowaniem. Kilkoro dzieci nie zamierza zdawać katechizmu, wobec czego nie będą dopuszczone do bierzmowania, itp itd. Mnóstwo tego typu informacji. Tutaj należy przytoczyć słowa premiera, na informację o zabiciu Bin Ladena "Nie można mówić o radości po zabiciu człowieka, ale na pewno o pewnej uldze...". Tak samo nie cieszę się, ale wyrażam optymizm, że całe indoktrynowanie naszych dzieci, również przez szkoły państwowe, nie powoduje wyłącznie jednostronnego ustawienia ich umysłów.
Autor: Jan Grabiński  Dodano: 02-05-2011
Tomasz Grining
Gdzie zgłosić skargę na wydział uniwersytetu warszawskiego, który wiesza sobie flagę watykanu?
Autor: Tomasz Grining  Dodano: 02-05-2011
elik - z tym trzeba walczyć   1 na 1
Tego typu manifestacje (eksponowanie elementów wiary w miejscach nie należących do kościoła), już od szkoły średniej zawsze budziły we mnie sprzeciw. Publiczne miejsca powinny być od tego wolne. Uważam, że każdy ma prawo wyznawać to co chce, ale pod warunkiem, że nie zmusza do tego innych. Jak na razie, jeszcze nikt nie ogłosił naszego kraju państwem kościelnym, więc teoretycznie mamy wolność wyznania. Jeśli jednak ktoś nie ma na tyle własnego rozumu i daje się otumanić
i prowadzić jak błędna owca
 przez grupę ludzi pazernych na władzę i pieniądze, to wyłącznie jego problem.  Mam nadzieję, że wkrótce młodzież sama będzie wyciągać wnioski na podstawie licznych skandali i ciemnych interesów jakich się dopuszcza  kler i skończy się ta trwająca od wieków manipulacja "ciemną masą".
Autor: elik Dodano: 10-05-2011
brzezińska43
Irytuje mnie traktowanie takich przypadków jako incydenty.Podnosząc glowy spójrzcie wyżej.To z wysokości plynie inspiracja.Tamte zachowania są latwiejsze do zglaszania naruszeń prawa.Dopóki jednak politycy mianują sędziów i kontrolują aparat przymusu żadne skargi nie zostaną rozpatrzone zgodnie z prawem.Jednocześnie należy wymusić zmiany prawa.Niby dlaczego aparat przymusu podlega politykom, skoro sluży wymuszeniu przestrzegania prawa?Poza wywiadem i kontrwywiadem kontrolowane winny być przez sądy.A raz powolani sędziowie winni być usuwalni tylko w przypadku naruszenia prawa.Ich kadencyjność i zależność mianowania od polityków to iluzja trójpodzialu i nieustanna okazja do wybiórczego traktowania prawnych zapisów.
Autor: brzezińska43  Dodano: 22-06-2011

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365