Do treści
Światopogląd
Religie i sekty
Biblia
Kościół i Katolicyzm
Filozofia
Nauka
Społeczeństwo
Prawo
Państwo i polityka
Kultura
Felietony i eseje
Literatura
Ludzie, cytaty
Tematy różnorodne
Znalezione w sieci
Współpraca
Pytania i odpowiedzi
Listy od czytelników
Fundusz Racjonalisty
Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
217.764.426 wizyt
Ponad 1064 autorów napisało
dla nas 7362 tekstów.
Zajęłyby one 29015 stron A4
Wyszukaj na stronach:
Kryteria szczegółowe
Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..
Ostatnie wątki Forum
:
Paradoks w polskim systemie praw..
Rodzimowiercze Związki Wyznaniowe..
Ciekawostka. Parlamentarzysta - 1..
Od muzyki do nieszczęścia jest b..
Szwajcaria. Bogactwo bez zasobow ..
Astro fizyczno biologiczny dowód ..
urwał się z łancucha
Co wybrać?
Najdluzsza zywotnosc organizmow i..
Ogłoszenia
:
30 marca 1689r w Polsce
Ostatnio rozważam wdrożenie Symfonii w chmu..
Jakie są rzeczywiste koszty wdrożenia AI
dobre szkolenia lub materiały dotyczące Arc..
Dodaj ogłoszenie..
Czy bańka AI zakończy się kryzysem ekonomicznym?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
Oddano 44 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Kubek wyznawcy Latającego Potwora S.:
Znajdź książkę..
Złota myśl Racjonalisty:
Systemy budowane przez mędrców są tylko bajkami wymyślonymi gwoli zabawy wiekuistego dziecięctwa ludzkości.
Anatol France
Komentarze do strony
Analiza tragedii antycznych w świetle heglowskiej filozofii państwa
Dodaj swój komentarz…
Klopton - Czy na pewno?
Interpretacja Hegla jest trochę naciągana. O ile można rozpoznać odchodzenie starej epoki w dziejach i wyłanianie się nowej, to Grecy ulegali pokusie władzy, sławy i pieniędzy, która rozwija indywidualne ego ale nie daje wolności, stąd dla Antygony jak i Sokratesa jak i całej Grecji końcem jest śmierć "która jest zyskiem". Nie ma w tym nigdzie zalążków budowy państwa obywatelskiego, Rzym który wyłonił się po Grecji był jeszcze bardziej imperialny i tyraniczny, władzę, sławę i pieniądze postawił jeszcze wyżej a bogów i moralność traktował instrumentalnie. Chrześcijaństwo tą pokusę w s p przezwyciężyło ale nie za pomocą formułowania idei państwa (gdyż te nie miało powstać na ziemi) ale poprzez ofiarowanie samego siebie (śmierć zyskiem ale dla innego). Nie obowiązek i obywatelski ustrój ale właśnie totalna anarchia i porzucenie wszystkiego na rzecz Agape jest w duchu chrześcijańskim. Hegel opisuje narodziny ducha nie absolutu ale Arymana.
Autor:
Klopton
Dodano:
07-08-2023
Reklama
Pokazuj komentarze
od pierwszego
Aby dodać komentarz, należy się zalogować
Zaloguj jako
:
Hasło
:
Zaloguj przez OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a -
załóż konto..
Reklama
[
Regulamin publikacji
] [
Bannery
] [
Mapa portalu
] [
Reklama
] [
Sklep
] [
Zarejestruj się
] [
Kontakt
]
Racjonalista
©
Copyright
2000-2018 (e-mail:
redakcja
|
administrator
)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365