Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
184.960.102 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7361 tekstów. Zajęłyby one 29025 stron A4

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Zamierzasz się zaszczepić na SARS-CoV-2?
Tak
Raczej tak
Raczej nie
Nie
Poczekam jeszcze z decyzją
  

Oddano 4608 głosów.
Korporacyjne zwierzę. Jak radzić sobie z bestią, która w nas tkwi
Dziedzina: Nauki o zachowaniu i mózgu
Autor: Richard Conniff
Inne pozycje autora (1) | O autorze
Tłumacz: Piotr Amsterdamski
Seria: Nauka u progu trzeciego tysiąclecia
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2006
Wydawca: Wydawnictwo CiS
Liczba stron: 432
Wymiary: 14x20 cm
ISBN: 83-85458-87-5
Okładka: Twarda
Ilustracje: Nie
Cena: 42,00 zł (bez rabatów)
[ Pozycja niedostępna ]
OpisTak, to prawdziwa dżungla!

„Analogie ze zwierzętami zawsze należały do ulubionych figur retorycznych w świecie biznesu, gdzie czterystukilogramowe goryle i groźnie ryczące lwy ścigają się z wilkami, pływają wśród rekinów, czasami wpadają między piranie, a jeśli nie są chytre jak lisy, kończą jak króliki
w światłach samochodowych reflektorów” – pisze Richard Conniff.

Tymczasem życie zwierząt wygląda zupełnie inaczej. I życie ludzi, i nasza praca też. Ale żeby się o tym przekonać, trzeba odejść od stereotypów i spojrzeć na siebie samych oraz na naszych bliższych i dalszych ewolucyjnych krewnych z nieco odmiennej perspektywy. Taką właśnie perspektywę otwiera przed nami Richard Conniff.

„Człowiek jest istotą społeczną”, pisał wybitny psycholog społeczny Elliot Aronson. Tymczasem człowiek jest tak naprawdę zwierzęciem społecznym i nasza ewolucyjna historia wciąż bardzo głęboko w nas tkwi. Trzeba o tym pamiętać. Trzeba też umieć ten fakt wykorzystać – chociażby, ucząc się od zwierząt, że życie nie składa się tylko
z agresji i dominacji, ale i z współpracy, poczucia przynależności, a wreszcie uczciwości, więzi i wsparcia. Tak naprawdę natura uczy, że warto być miłym!

Ta wiedza może przydać się brutalnym samcom alfa zasiadającym w zarządach (zawsze warto poznać nowe sposoby na poprawienie kwartalnych wyników!), ale też i szarym myszkom z zatłoczonych biurowych boksów (czterystukilogramowe goryle nie istnieją,
a z pozostałymi też można sobie poradzić! A już na pewno warto wiedzieć, jak obok nich żyć).


Świetnie napisane. Odkrywcza, świeża, bez protekcjonalizmu i bez jednego zbędnego słowa.
„New York Times Book Review”

Fascynujące safari w korporacyjnej dżungli. Bardzo interesujące obserwacje organizacyjnych prymatów żerujących w firmowych gabinetach.
Desmond Morris, autor Nagiej małpy

Tym razem historia naturalna ludzkich zachowań w pracy. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś
o sobie (a przy okazji o tym, jak staliśmy się tym, kim jesteśmy), przeczytaj koniecznie. Na pewno nie pożałujesz.
Seth Godin, autor All Marketers Are Liars

Richard Conniff ubiera nagą małpę Desmonda Morrisa w garnitur od Armaniego. Udało mu się przy tym wyjść poza uproszczenia socjobiologów i banały współczesnych teorii zarządzania. Sięgając do najnowszych odkryć etologii, ekonomii i psychologii, Conniff ukazuje prawdziwy obraz codziennego życia we współczesnych organizacjach i w biznesie.
W tym ujęciu „prawo dżungli” staje się złożonym systemem konkurencji i współpracy
i rzeczywiście pomaga zrozumieć sukcesy w interesach, decyzje rządów, powstawanie
i efektywność zespołów i świat biurowych intryg. A także codzienne życie.
Pełna uroczych (choć czasem i przerażających) anegdot ze świata wielkiej polityki i wielkiego biznesu, a również historyjek z małych, rodzinnych firm, książka Conniffa jest jednak jak najdalsza od podglądactwa i pogoni za tanią sensacją. Autorowi można tylko pozazdrościć wyczulonego zmysłu obserwacji.
Profesor Jeffrey Sonnenfeld, dziekan Yale School of Management

„Człowiek cierpi, bo już nie jest zwierzęciem, ale jeszcze nie stał się bogiem” mówi mądrość Wschodu. Richard Conniff pokazuje, że to utknięcie w połowie drogi może też być całkiem zabawne.
Ta rewelacyjna książka pomogła mi lepiej zrozumieć moich klientów i utwierdzić się w obrazie własnej osoby. Tak, Panie Prezesie, to jest książka o nas...
Jacek Santorski, coach samców alfa, CEO Instytutu Psychologii Biznesu

PATRONAT MEDIALNY: „Przekrój”, merlin.pl, „ELLE”, „Kurier Akademicki”

Podziel się swoją opinią o tej książce..


:
 
 :
 
  OpenID
 Załóż sobie konto..

Koszyk jest pusty

Pobierz katalog pozycji
1. Wojciech Giełżyński - Wschód Wielkiego Wschodu
2. Anatol France - Bogowie pragną krwi
3. Ekke Overbeek - Lękajcie się. Ofiary pedofilii..
4. John Brockman (red.) - Nowy Renesans
5. Jan Wójcik, Adam A. Myszka, Grzegorz Lindenberg (red.) - Euroislam – Bractwo Muzułmańskie
6. Wiktor Trojan - Axis Mundi
7. Barbara Włodarczyk - Nie ma jednej Rosji
1. Mariusz Agnosiewicz - Kościół a faszyzm. Anatomia kolaboracji
2. Mariusz Agnosiewicz - Heretyckie dziedzictwo Europy
3. Friedrich Nietzsche - Antychryst
4. Mariusz Agnosiewicz - Kryminalne dzieje papiestwa tom I
5. Mariusz Agnosiewicz - Zapomniane dzieje Polski
6. Andrzej Koraszewski - I z wichru odezwał się Pan... Darwin,..
7. John Diamond - Cudowne mikstury. Podręcznik sceptyka
8. Mariusz Agnosiewicz - Kryminalne dzieje papiestwa tom II
9. Vinod K. Wadhawan - Nauka złożoności. Trudne pytania,..
10. Kazimierz Czapiński - Dokąd kler prowadzi Polskę? Laickie..
1. Mariusz Agnosiewicz - Zapomniane dzieje Polski
2. Tadeusz Dołęga-Mostowicz - Kiwony
3. Wanda Krzemińska i Piotr Nowak (red) - Przestrzenie informacji
4. Katarzyna Sztop-Rutkowska - Próba dialogu. Polacy i Żydzi w..
5. Ludwik Bazylow - Obalenie caratu
6. Kerstin Steinbach - Były kiedyś lepsze czasy... (1965-1975)..
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)