Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
200.062.535 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 292 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Mnie, który jestem okropnie polski i okropnie przeciw Polsce zbuntowany, zawsze drażnił polski światek dziecinny, wtórny, uładzony i pobożny. Polską nieuchronność w historii temu przypisywałem. Polską impotencję w kulturze - gdyż nas Bóg prowadził za rączkę. To grzeczne polskie dzieciństwo przeciwstawiałem dorosłej samodzielności innych kultur. Ten naród bez filozofii, bez świadomej historii,..
Komentarze do strony Szczyt medialnej hipokryzji

Dodaj swój komentarz…
dajmonion - kilka słów komentarza...
Zgadzam się z autorem, że hipokryzja irytuje. Jeżeli ktoś bierze się za wpajanie nam pewnych standardów moralnych, to sam oczywiście powinien ich przestrzegać.
Zaskoczyła mnie natomiast końcówka artykułu, w której autor stwierdza, że "rzecz po prostu nie jest niemoralana" mając zapewne na myśli również współpracę firm farmaceutycznych z lekarzami. Co do tego zgodzić się nie mogę.
W zawodzie lekarza akcent zawsze powinien być położony na dobro pacjenta. To podstawowa zasada etosu lekarskiego. Ona właśnie decyduje o tym, że do wykonywania tego zawodu potrzebne jest powołanie.
Trudno sobie wyobrazić przestrzeganie tej podstawowej zasady w sytuacji gdy lekarz przepisuje pacjentowi droższy lek ze względu na lojalność w stosunku do firmy w sytuacji, gdy mógłby przepisać tańszy lek o tym samym bądź podobnym działaniu.
Autor: dajmonion Dodano: 06-06-2006
Reklama
placownik - To nie jest niemoralne?
Rzecz po prostu jest wysoce niemoralna. Granica dzieląca public relations, marketing czy lobbing od korupcji jest często bardzo cienka. W niczym nie usprawiedliwia to Autora, który najwyraźniej jej nie dostrzega. Czym innym są działania marketingowe ukierunkowane bezpośrednio na konsumenta, a czym innym oferowanie osobistych korzyści decydentom, podejmującym decyzje, których skutki bezpośrednio ich nie dotyczą, a mają spory wpływ na losy osób trzecich. Osób nieświadomych motywów jakimi się kierowano przy podejmowaniu tych decyzji.
Autor: placownik Dodano: 08-06-2006

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365