Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
200.186.953 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 308 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
"Przeszłość jest nauką dla przyszłości."
Nowinki i ciekawostki naukowe
Psychologia
Granie w brutalne gry a poziom agresji u mężczyzn (21-09-2010)

Związek przyczynowy pomiędzy graniem w brutalne gry na komputerach i konsolach a chwilowym wzrostem agresji jest dość dobrze udokumentowany. Mniej wiadomo na temat trwałości owego efektu. W komentowanym eksperymencie cześć uczestników grała w gry pełne przemocy (np. Mortal Kombat), a cześć bawiła się neutralnymi aplikacjami (np. Guitar Hero). W obu wypadkach trwało to po 20 minut. Dodatkowo, połowa badanych w każdej z grup poproszona została o rozmyślanie na temat gry, swojej strategii etc. przez kolejne 24 godziny (tzw. ruminacja). Następnego dnia, uczestnicy mieli za zadanie konkurować z 'podstawionym' przeciwnikiem w zabawie, w której zwycięzca mógł ukarać przegranego nieprzyjemnym impulsem dźwiękowym. Tym sposobem badano poziom agresji. Wyniki eksperymentu ujawniły, że gry video były związane z podniesionym poziomem agresji po 24 godzinach, ale tylko u tych mężczyzn, którzy jednocześnie zostali przydzieleni do gier brutalnych i których poproszono o ruminowanie na ich temat. Co ciekawe, efekt nie wystąpił w żadnej z grup kobiet. Autorzy dodają, że chociaż badanie przeprowadzono w warunkach laboratoryjnych, to podejrzewać można występowanie podobnego związku w tzw. świecie realnym, gdzie jednorazowa ekspozycja na brutalne gry bywa dużo dłuższa niż 20 minut.

Badaniu poddano 126 studentów amerykańskiego koledżu (w tym 69 mężczyzn).

Zaobserwowana interakcja (brutalne gry x ruminacje) skłania nie tylko do pochylenia się nad niekorzystnym potencjałem gier video, ale również do refleksji nad rolą ruminacji w naszym własnym życiu.

Komentowany artykuł: B. J. Bushman, B. Gibson. Violent Video Games Cause an Increase in Aggression Long After the Game Has Been Turned Off. Social Psychological and Personality Science, 2010; DOI: 10.1177/1948550610379506. Więcej informacji na ScienceDaily.

[Marek Brandys]


Marek Brandys

Dodaj komentarz do wiadomości..  Zobacz komentarze (10)..

Nauka - sondaż Racjonalisty

 Neuroenhancement, czyli chemiczne wspomaganie pracy mózgu to:
sposób na optymalne wykorzystanie ludzkiego potencjału
pożyteczna dziedzina badań naukowych
kolejny krok ku dehumanizacji człowieka
chwyt marketingowy przemysłu farmaceutycznego
zwykła życiowa konieczność
nie mam zdania
  

Oddano 26235 głosów.


Reklama

Racjonalista wspiera naukę. Dołącz do naszych drużyn klikając na banner!
 
 
 
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365