Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
188.715.152 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29036 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Wojna na Ukrainie skończy się w 2022?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 1 głosów.

Złota myśl Racjonalisty:
"Nie przywłaszczaj sobie żadnego prawa względem ludzi, którego oni sami ci nie dali, i nie przyznawaj żadnego względem siebie, którego im nie dałeś"
Komentarze do strony Szkoła Rzeczypospolitych

Dodaj swój komentarz…
Michał Pierzchalski - Wizualizacja działania Szkoły Rzeczyposp..
Pod linkiem youtu.be/BJ7KLoLABl8 znajduje się wizualizacja działania Szkoły Rzeczypospolitych. Nie jest ona taka sama jak opisana w artykule w dwóch akapitach przed rysunkiem nr 3, gdyż różnią się ilością węzłów w grafie i kolejnością interakcji, ale zasada działania jest taka sama.
Autor: Michał Pierzchalski  Dodano: 12-07-2022
Reklama
Hamerlik Konopka - Kwestionowanie autorytetu
Wynika z tego, że dla dobra wspólnego nie tylko możemy zakwestionować cudzą wiedzę, cudze przekonania i cudzą wizję rzeczywistości ale wręcz powinniśmy to nieustająco robić. Nie wolno zatem bezmyślnie poddać się współczesnemu autorytetowi.
Autor: Hamerlik Konopka  Dodano: 20-07-2022
rationalists
To wszystko na nic, jeśli się nie ogarnie huhu-świata. Model edukacji można zrobić sensowny, ale jeśli ktoś inny się wtrąca w wychowanie i nauczanie dzieci huh-metodami, to nawet najsensowniejszy model nie pomoże.
Autor: rationalists  Dodano: 15-08-2022
sztejkat
Fatalnie napisane, ale da się przegryźć.

Koncepcja dość elementarna, bardzo zbliżona do stosowanej na najniższym poziomie nauki przez zabawę. Na uwagę zasługuje próba użycia systemu zarządzania kodem źródłowym. Autor powinien jednak zdać sobie sprawę z aspektów prawnych i bezpieczeństwa biznesowego wykorzystania GitHub przez instytucje edukacyjne do prowadzenia ich podstawowej działalności i rozważyć zastosowanie innych dostępnych rozwiązań.
Autor zupełnie nie porusza kwestii zapewnienia prawdziwości powstającej w ten sposób wiedzy. Oprogramowanie Open Source powstające w bardzo podobnym do proponowanego modelu bardzo często cierpi na problem związany fatalną jakością kodu źródłowego, co moim zdaniem wynika z braku właśnie elementu "dydaktycznego" który mógłby wskazać drogę.
System wzajemnych recenzji jest też koszmarnie korupcjogenny. Należy  wziąć pod uwagę cel jaki przyświeca
studentom gdy decydują się na podjęcie
studiów. I nie, nie zawsze jest to "zdobyć wiedzę", np. 20 lat temu studia wybierało się "dla
papieru".
"Dydaktyka" nie musi być równa "dogmatom". Praktycznie cała nauka fizyki jest oparta o pokazywanie tego, jak upadały kolejne dogmaty.
Autor: sztejkat  Dodano: przedwczoraj

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365