Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
190.457.519 wizyt
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7365 tekstów. Zajęłyby one 29038 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Wojna na Ukrainie skończy się w 2022?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 649 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
Propaganda jest matką wydarzeń.
Komentarze do strony Szkoła Rzeczypospolitych

Dodaj swój komentarz…
Michał Pierzchalski - Spotkania w rozmowie tworzą Rzeczypospolite
Moje wystąpienie dotyczące "Szkoły Rzeczypospolitych" podczas konferencji „Informatyka w Edukacji" 30 czerwca 2022 w Wydziale Matematyki i Informatyki UMK w Toruniu: youtu.be/QjVIpzD-1CQ
Autor: Michał Pierzchalski  Dodano: 31-10-2022
Reklama
Konowal - Błędne założenie   1 na 1
Moim zdaniem błędne założenie że coś takiego potrzebne jest w szkolnictwie. Może jakieś elementy w szkołach wyższych można by wprowadzić jako jedną z metod do rozwiązywania problemów, ale generalnie najpierw trzeba nabyć wiedzę żeby ją móc później zakwestionować. Jaki sens ma jej kwestionowanie przy uczeniu się ?? Czas i energię marnuje się na kwestionowanie wiedzy ogólnie znanej i uznanej - jaki to ma sens ??? Jak to mówił klasyk "Nie idźcie tą drogą." Pozdrawiam
Autor: Konowal  Dodano: 26-08-2022
Michał Pierzchalski   1 na 1
Tekst jest prezentacją nowego modelu systemu szkolnictwa. Skupiam się na systemie, tj. jak powinny być zorganizowane interakcje pomiędzy jego elementami, aby uzyskać zamierzony efekt. Efektem ma być rozwój u uczniów umiejętności kwestionowania wiedzy, gdyż zakładam, że ta umiejętność jest kluczowa do rozwoju zarówno wiedzy indywidualnej oraz ludzkości. Nie poruszam bezpośrednio kwestii zapewnienia "prawdziwości" wiedzy, ale omawiam system zdolny do dokonywania korekt w przesyłanych pracach. Do tego służą pętle sprzężenia zwrotnego w postaci pętli wysyłania i recenzowania prac. To jeszcze nie zapewnia tej prawdziwości, ale tkwienie w systemie, w którym uczeń ciągnięty jest cały czas za rękę, nie zaprowadzi nas daleko. Taki uczeń ma mniejszą szansę, by nauczyć się samodzielnie myśleć - do tego potrzebna jest pewność siebie. Testuję ten system u siebie na zajęciach i zdolni uczniowie widzą w tym wartość. Łatwo też można ocenić umiejętności uczniów po obserwacjach wystawionych przez nich recenzji. To silnie później koreluje z ocenami uzyskiwanymi na kolokwiach.

Wydaję mi się, że w szkołach zapomnieliśmy już, że człowiek wykształcony to taki, który nie tylko się zna na pewnym obszarze wiedzy, ale ma również ukształtowane umiejętności sprawnego myślenia w dochodzeniu do prawdy.
Autor: Michał Pierzchalski  Dodano: 24-08-2022
sztejkat
Fatalnie napisane, ale da się przegryźć.

Koncepcja dość elementarna, bardzo zbliżona do stosowanej na najniższym poziomie nauki przez zabawę. Na uwagę zasługuje próba użycia systemu zarządzania kodem źródłowym. Autor powinien jednak zdać sobie sprawę z aspektów prawnych i bezpieczeństwa biznesowego wykorzystania GitHub przez instytucje edukacyjne do prowadzenia ich podstawowej działalności i rozważyć zastosowanie innych dostępnych rozwiązań.
Autor zupełnie nie porusza kwestii zapewnienia prawdziwości powstającej w ten sposób wiedzy. Oprogramowanie Open Source powstające w bardzo podobnym do proponowanego modelu bardzo często cierpi na problem związany fatalną jakością kodu źródłowego, co moim zdaniem wynika z braku właśnie elementu "dydaktycznego" który mógłby wskazać drogę.
System wzajemnych recenzji jest też koszmarnie korupcjogenny. Należy  wziąć pod uwagę cel jaki przyświeca
studentom gdy decydują się na podjęcie
studiów. I nie, nie zawsze jest to "zdobyć wiedzę", np. 20 lat temu studia wybierało się "dla
papieru".
"Dydaktyka" nie musi być równa "dogmatom". Praktycznie cała nauka fizyki jest oparta o pokazywanie tego, jak upadały kolejne dogmaty.
Autor: sztejkat  Dodano: 18-08-2022
Hamerlik Konopka - Kwestionowanie autorytetu   1 na 1
Wynika z tego, że dla dobra wspólnego nie tylko możemy zakwestionować cudzą wiedzę, cudze przekonania i cudzą wizję rzeczywistości ale wręcz powinniśmy to nieustająco robić. Nie wolno zatem bezmyślnie poddać się współczesnemu autorytetowi.
Autor: Hamerlik Konopka  Dodano: 20-07-2022
Michał Pierzchalski - Wizualizacja działania Szkoły Rzeczyposp..
Pod linkiem youtu.be/BJ7KLoLABl8 znajduje się wizualizacja działania Szkoły Rzeczypospolitych. Nie jest ona taka sama jak opisana w artykule w dwóch akapitach przed rysunkiem nr 3, gdyż różnią się ilością węzłów w grafie i kolejnością interakcji, ale zasada działania jest taka sama.
Autor: Michał Pierzchalski  Dodano: 12-07-2022

Pokazuj komentarze od pierwszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365