Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
199.963.124 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 278 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:
Sklepik "Racjonalisty"

Złota myśl Racjonalisty:
Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, trzymają język za zębami.

Wpisz swój komentarz do wiadomości
kognitywista
i nie zapominajmy o tych dwóch drinkach dziennie :-)
Autor: kognitywista  Dodano: 10-09-2010
Reklama
Tomek R. - Rak a wielonienasycone tłuszcze
Główny problem z wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi polega na tym, że sprzyjają powstaniu raka. M.in. przez obniżanie sprawności układu odpornościowego oraz w związku z szybkim utlenianiem się (wolne rodniki, zapalenie).

raypeat.com/art(*)rticles/unsaturated-oils.shtml

"50 lat temu stwierdzono, że znaczne ilości tranu z dorsza w pożywieniu psów zwiększyłu ich śmiertelność z powodu raka 20 razy, ze typowych 5% do 100%.

Drugi problem z tymi tłuszczami to zmniejszanie metabolizmu, co sprzyja otyłości. Szczególnie silnym ubijaczem metabolizmu jest duet: Omega-6 w połaczeniu z fruktozą. Tłuszcze nasycone, w szczególności krótko i średniołańcuchowe (kwas masłowy, olej kokosowy) zwiększają metabolizm.

Tłuszcze nasycone nie są niebezpieczne, tylko trzeba się do nich przyzwyczaić: owszem, żyły i tętnice są mniej elastyczne niż przy stosowaniu nienasyconych, ale po dłuższym okresie stosowania organizm powiększa średnicę żył co rekompensuje mniejszą elastyczność. Ludy tradycyjne żyjące w ciepłych krajach, np. Masajowie, Tokelau, Kitava spożywają gigantyczne proporcje tłuszczów nasyconych i praktycznie nie mają chorób serca.

Poza tym i tak nie da się uniknąć tłuszczów nasyconych. Są one przecież podstawowym magazynem energii naszego organizmu. Jeżeli ruszamy się przez dłuższy czas to nasz ogranizm używa tłuszcze nasycone zgromadzonych w rezerwach. W szczególności osoby odchudzające się są tak naprawdę na diecie wysokotłuszczowej (np. dieta 1000kcal oznacza używanie 1000kcal z pokarmu + 1500kcal z tkanki tłuszczowej).

Drugim źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych jest błonnik, przetwarzany w jelicie grubym przez bakterie na tłuszcze nasycone krótkołańcuchowe, w tym kwas masłowy.
Autor: Tomek R. Dodano: 15-09-2010
Wróć do wiadomości..

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365