Chcesz wiedzieć więcej? Zamów dobrą książkę. Propozycje Racjonalisty:
Dodaj swój komentarz… Jacek Tabisz 10 na 10 Choć autor jest pastorem kościoła anglikańskiego, w tych uwagach są naprawdę ważne i trafne punkty. Ogólnie - świetny protest przeciwko postmodernistycznej ocenie zjawisk społeczno - kulturowo - politycznych.
Reklama
Stefan Dudziński - stefan No cóż ,daje to wiele do myślenia.
Krytyk - punkt 11 2 na 2 Nie rozumiem o co chodzi w tym 11 punkcie. Autor w przykładzie pisze: "katolik mówi, że dżihad jest zły, na co słyszy, że papieże popierali krucjaty." Czyli mam dwa argumenty: 1)dżihad jest zły, 2)papieże popierali krucjaty Wstawiam te dwa argumenty do równania "Fałsz plus fałsz równa się prawda."(rozumiem że te dwa argumenty wstawiam za słowa 'fałsz') I tu dochodzę do problemu, bo w przykładzie brakuje tej domniemanej prawdy, która jest w równaniu. Niech mi to ktoś wytłumaczy, czy to niedopatrzenie autora, czy ja czegoś nie widzę.
Autor:
Krytyk Dodano:
23-08-2012 rafal janus - do krytyka 3 na 3 ja tu widzę inne równanie: prawda + prawda = fałsz ( papierze popierali krucjaty + dżihad jest zły = mam dobre powody by zabijać w imię własnej religii )
Koraszewski - @krytyk 9 na 9 Autor prezentuje tu przykłady rozumowania quoque odrobinę niezgrabnie tłumaczonego na polski "a u was murzynów biją" - powiada, że usprawiedliwianie współczesnej wojny religijnej przez krucjaty nie jest usprawiedliwianiem, jest ucieczką. Zło jednego nie usprawiedliwia zła drugiego, odległe historycznie przypadki nie usprawiedliwiają przypadków współczesnych. Jeśli katolik mówi, że dżihad jest zły to nie oznacza, że powiedział krucjaty były dobre, ergo zgubiono logikę, co jak się wydaje było celem dyskutanta zmierzającego do odwrócenia uwagi od tezy "dżihad jest zły".
hubin - @do nikogo Oto pytanie co lepsze hipokryta czy głupiec?
Autor:
hubin Dodano:
24-08-2012 Antyislamista - W oryginale jest tak <ol><li>Two wrongs make a right reasoning. E.g. Someone says that jihad is a bad part of Islam, to which a defender of Islam says ‘What about the crusades?’ Someone says the Qur’an incites violence, to which someone else replies ‘But there are violent verses in the Bible.’ This kind of reasoning is a logical fallacy. A specific sub-type of this fallacy is tu quoque reasoning: Tu quoque (‘you too’) reasoning: you can’t challenge someone else’s beliefs or actions if you (or your group) have personally ever done anything wrong or have objectionable characteristics. E.g. A Catholic says jihad is bad, but someone counters that popes supported the Crusades. This is a sub-type of the ‘two wrongs make a right’ reasoning: it too is a logical fallacy. Pozdrawiam </li></ol>
Czarnecki Radosław - Intencje, intencje ! 2 na 2 M.Durrie nie ma racji w większości punktów - liczy się nie tylko stwierdzenie, ale i intencje. A te wg mnie się pokrętne i jasno ukierunkowane. Może nas razić postmodernistyczny chaos i niejednoznaczność, może nas oburzać "rozkrok" intelektualny współczesnej kultury Zachodu, może ....... Ale np. pkt 1 - tak, religie są takie same w swej podstawowej istocie (wiemy o czym mówimy - kto ma wątpliwości niech spróbuje odpowiedzieć na pytanie czym jest religia i co oferuje, bez zbędnych tu ozdobników w rodzaju islam, katolicyzm, buddyzm itd.). To samo dot. pkt 3 - bóg to idea, nie Allah, Jahwe, Chrystus etc. Pkt 4 np w zawoalowany sposób przeczy ewolucji poglądów, a ewolucja - to jednak zawsze EWOLUCJA !No ale potwierdzeniem wszystkich moich zastrzeżeń jest pkt 12 - podtekst jest taki; ale chrześcijaństwo/anglikanizm - tu wstawić jakiekolwiek wyznanie - da wam zbawienie i jest mimo wszystko .... najlepsze (w domyśle: bo prawdziwe) ! Radosław S. Czarnecki
Pokazuj komentarze od najnowszego Aby dodać komentarz, należy się zalogować Zaloguj przez OpenID.. Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto.. Reklama