Racjonalista - Strona głównaDo treści


Fundusz Racjonalisty

Wesprzyj nas..
Zarejestrowaliśmy
199.544.264 wizyty
Ponad 1065 autorów napisało dla nas 7364 tekstów. Zajęłyby one 29017 stron A4

Wyszukaj na stronach:

Kryteria szczegółowe

Najnowsze strony..
Archiwum streszczeń..

 Czy konflikt w Gazie skończy się w 2024?
Raczej tak
Chyba tak
Nie wiem
Chyba nie
Raczej nie
  

Oddano 243 głosów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zamów dobrą książkę.
Propozycje Racjonalisty:

Złota myśl Racjonalisty:
W istocie, tylko naiwny antropocentryzm może upatrywać wyłącznie w ludzkości zarówno stronę bierną, jak i czynną przy rozważaniu problematyki zła.

Dodaj swój komentarz…
Arminius - ogród sztuk i nauk   1 na 1
"Widoczne są związki muzyki np. z poezją, matematyką, psychologia, biologią czy informatyką".
Gothold Ephraim Lessing napisał dawno już temu "Laokoona", w którym podjął udaną próbę odpowiedzi na pytanie o granicy między poezją a sztukami plastycznymi, o możliwości (czy też jej braku) sublimowania się poezji w sztuki piękne i na odwrót.
Relacje między muzyką a słowem są z tego samego pakietu problemów. Mnie jednakże bardziej intryguje relacja między muzyką a architekturą. Czy mogą wzajemnie na siebie wpływać, a zwłaszcza czy architektura potrafi "wygenerować" impuls twórczy u kompozytora? Jest coś co łączy architekturę i muzykę. Tym iunctim jest rytm. Nie można chyba wykluczyć, iż patrząc się na rzędy kolumn doryckich czy też szeregi okien z gotyckimi maswerkami, geniusz muzyczny może doświadczyć przypływu weny i stworzyć wartościowe dzieło?
Autor: Arminius  Dodano: 05-08-2014
Reklama
Arminius - okiem i uchem
Intrygującym zagadnieniem w kontekście poruszanych tematów jest problem wpływu wrażen wizualnych na recepcje dzieła muzycznego. Zdawałoby się, iż muzyka to domena zmysłu słuchu. Jednakże okazuje się, iż doznania wzrokowe mają istotny wpływ na nasz odbiór muzyki. Jurorzy wystawiający punkty za wykonanie utworów muzycznych niejednokrotnie diametralnie różnie oceniają tego samego autora i ten sam utwór muzyczny, w zależności od tego czy widzą jego wykonanie czy też nie. Pojawia się tutaj najpewniej pole do "nadużyć" jeżeli tylko wykonawca odgadnie "gusta" oceniającego i stosownie do tego ukształtuje swój "body language" podczas wykonywania utworu.
Autor: Arminius  Dodano: 05-08-2014

Pokazuj komentarze od najnowszego

Aby dodać komentarz, należy się zalogować

  

Zaloguj przez Facebook lub OpenID..
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany/a - załóż konto..

Reklama
[ Regulamin publikacji ] [ Bannery ] [ Mapa portalu ] [ Reklama ] [ Sklep ] [ Zarejestruj się ] [ Kontakt ]
Racjonalista © Copyright 2000-2018 (e-mail: redakcja | administrator)
Fundacja Wolnej Myśli, konto bankowe 101140 2017 0000 4002 1048 6365